اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

September 6, 2015
12:33 یکشنبه، 15ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73152

گوگل و لنوو از «e» مشابهی در لوگوی خود استفاده کرده‌اند

امسال شرکت‌های زیادی لوگوی خود را تغییر دادند. در بین شرکت‌های مطرح حوزه فناوری گوگل و لنوو شاخص‌ترین موارد بودند. لنوو در ماه ژوئن و گوگل طی هفته گذشته اقدام به تغییر ظاهر لوگوی خود کردند. اما به نظر می‌رسد شباهت خاصی بین لوگوی این دو شرکت وجود دارد.
 
در لوگوی اولیه، هر دو شرکت حرف «e» مخصوص به خود را داشتند ولی با تغییری که در ظاهر لوگوی خود دادند حالا حرف «e» مورد استفاده در لوگوی جدید گوگل و لنوو شباهت زیادی به هم دارد. زاویه کج بودن حرف «e» حالا در هر دو لوگو یکسان است. البته ممکن است که این شباهت بسیار اتفاقی باشد ولی بدون شک وقتی این دو شرکت با هم همکاری کنند می‌تواند سینرژی بصری خاصی را ایجاد کند. 
 
وقتی از فرر جونز که در زمینه طراحی لوگو فعالیت می‌کند، سوال شد که نظرش در مورد لوگوی جدید گوگل چیست او جمع‌بندی خود را با ذکر این جمله بیان کرد که:
 
من فقط امیدوارم این «e» مُد نشود. 
در حال حاضر دو شرکت بزرگ دنیای فناوری از این «e» در لوگوی خود استفاده می‌کنند و هنوز هم تعداد بسیار زیاد دیگری از شرکت‌های بزرگ و کوچک در دنیای فناوری وجود دارند که ممکن است از این «e» با شکل و شمایل مخصوص مورد استفاده در لوگوی لنوو و گوگل استفاده کنند و البته برخی شرکت‌های خارج از حوزه فناوری هم از این «e» استفاده می‌کنند که باعث می‌شود کمی جدی‌تر به قضیه نگاه کنیم. شاید واقعا استفاده از این «e» مفهوم خاصی داشته باشد. نظر شما چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.