سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 7, 2015
10:34 دوشنبه، 16ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73159

جدیدترین محصولات فناورانه در نمایشگاه برلین

نمایشگاه بین ‏المللی IFA2015 مانند هر سال روز گذشته در برلین آلمان افتتاح شد.در این نمایشگاه که تا 18 شهریور ماه میزبان دوستداران دنیای تکنولوژی خواهد بود جدیدترین محصولات شرکت‌های فناوری دنیا معرفی می‏شود. در ادامه به برخی از جدیدترین محصولاتی که در روز افتتاحیه این نمایشگاه معرفی شده ‏اند اشاره می‌کنیم.
 
 
معرفی تلویزیون ۷۵ اینچی فوق باریک سونی
سونی در جریان برگزاری نمایشگاه «ایفا ۲۰۱۵» به معرفی تلویزیون ۷۵ اینچی فوق باریک ۱۵ میلی‌متری پرداخت که توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.تلویزیون ۷۵ اینچی سونی با عمق ۱۵ میلی متری در باریک‌ترین نقطه خود توانست بر سایر رقبایش پیروز شود.
 
این تلویزیون یک نمونه اولیه از این محصول نیست بلکه تلویزیون ۷۵ اینچی مدل۷۵X۹۱C است که از اواسط ماه سپتامبر وارد بازار فناوری خواهد شد اما هنوز قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده است.این مدل از تلویزیون‌های جدید سونی به دو شکل ایستاده و برخورداری از پایه‌های آلومینیومی و مدل دیگر نیز متصل به دیوار عرضه خواهد شد.
 
این تلویزیون از طراحی فوق باریک، رزولوشن بومی K UHD4 و جدیدترین پردازنده X۱ سونی برخوردار شده تا کیفیت ویدئوهای HD با نسبت تصویر بالا را افزایش دهد.از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این محصول می‌توان به استفاده از فناوری Triluminos که رنگ‌های وسیعی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد اشاره کرد.
 
این تلویزیون از قابلیت پشتیبانی و نمایش ویدئوهایی با محدوده دینامیکی بالا HDR نیز برخوردار است. سونی در سال جاری قصد دارد سایر تلویزیون‌های خود را نیز به سیستم عامل «اندروید تی وی» مجهز کند. با اعمال این تغییر، بیشتر تلویزیون‌های سونی با فرمت‌های ویدئویی HEVC و VP۹ ۴K برای استریم‌های زنده سازگار می‌شوند.سونی جزو شرکت‌های پیشگام استفاده از فناوری پخش HDR در تلویزیون‌های 4K Ultra HD بوده و اکنون تلویزیون ۷۵ اینچی خود را با قابلیت 4K UHD عرضه خواهد کرد.
 
 
تمرکز سامسونگ روی اینترنت اشیا 
شرکت سامسونگ روز پنجشنبه  در کنفرانس خبری قبل از افتتاحیه ایفا 2015 (IFA 2015)، از دستاوردهای خود در زمینه اینترنت اشیا خبر داد. 
 
در حاشیه نشست خبری ایفا در برلین، هونگ مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ گفت: «ما بر این باوریم که اینترنت اشیا، دنیای لوازم دیجیتال و الکترونیکی را متحول خواهد کرد و ایفای امسال برایمان فرصتی است تا شما را از دستاوردهایمان در سال گذشته آگاه کنیم. سامسونگ هر سال بیش از 300 میلیون دستگاه را در اروپا به فروش می‏رساند. امروزه بیش از 85 میلیون کاربر اروپایی از محصولات سامسونگ در خانه‏هایشان بهره‏ می‏برند که این موضوع با سرعت زیادی در حال پیشروی در محل‏ کار نیز هست.
 
برای ما مهم این است که محصولاتمان را با انتظارات و نیاز مردم همسو کنیم. چشم‏انداز ما در بحث اینترنت اشیا نیز، همگام شدن با زندگی است» شرکت سامسونگ در این کنفرانس که بیشتر به بحث اینترنت اشیا اختصاص داشت، اعلام کرد که تنها ایجاد خانه‏ های هوشمند را هدف خود نمی‏داند. بلکه تصمیم به هوشمند کردن شهرها و حتی کشور‏ها دارد. بخش اشیای هوشمند سامسونگ، در حال راه ‏اندازی دستگاه‏هایی قدرتمندتر با کاربری آسان‏تر برای اینترنت اشیا است. به گفته الکس هاوکینسون، بنیانگذار و مدیر بخش اشیای هوشمند، برای موفقیت بیشتر اینترنت اشیا، به دستگاه‏ هایی کاربرپسند، با قابلیت سفارشی‏ سازی و دسترسی یکپارچه نیازمندیم. 
 
دستگاه‏ های هوشمند جدید سامسونگ، با پردازنده ‏های قوی‏تر خود، امکان نظارت تصویری را به کاربر می‏دهند. همچنین این محصولات، دارای یک باتری پشتیبان هستند که در هنگام قطعی برق، تا 10 ساعت به کاربر امکان استفاده می‏دهد. همچنین امکان مشاهده زنده نیز در هر زمانی فراهم است. «اشیا هوشمند» راهکار جدیدی با عنوان «مانیتورهای هوشمند خانگی» را نیز معرفی کرده‏اند که با اطلاع‏رسانی از طریق اپلیکیشن، امنیت بیشتری را برای خانه‏ ها در مقابل دزدی، حریق و نشت گاز فراهم می ‏آورند. 
 
معرفی نوت‌بوک هیبریدی توشیبا
شرکت توشیبا در جریان برگزاری نمایشگاه IFA2015 از نوت‌بوک هیبریدی خود با ۱۴ ساعت ماندگاری شارژ رونمایی کرد. از قابلیت‌های این نوت‌بوک می‌توان به استفاده ساده به صورت نوت‌بوک یا تبلت و همینطور عمر باتری بالا را اشاره کرد. توشیبا مدعی است، این نوت‌بوک بهترین کاربرد یک لپ‌تاپ و تبلت را تنها با یک کلیک در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. کاربران با استفاده از Satellite Click ۱۰ می‌توانند یک نوت‌بوک را در اختیار داشته یا به سادگی آن را تبدیل به یک تبلت کنند.
 
از ویژگی‌های سخت‌افزاری این نوت‌بوک می‌توان به مواردی مانند پردازنده اتم اینتل، ۴ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و قابلیت ارتقا با استفاده از MicroSD تا ۱۲۸ گیگابایت اشاره کرد.
 
در صفحه کلید این نوت‌بوک هیبریدی، دکمه خاصی تعبیه شده تا بتوان کورتانا (دستیار صوتی مایکروسافت) را ساده‌تر در اختیار داشت. 
 
Satellite Click۱۰ می‌تواند شارژی بیش از ۱۴ ساعت را در اختیار کاربرانش قرار دهد. این نوت‌بوک مجهز به اسپیکرهای استریو است تا کاربران توشیبا تجربه متفاوتی داشته باشند. این نوت‌بوک در ماه‌های آخر سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه خواهد شد، اما اطلاعات دقیق‌تری درباره قیمت یا نقاط عرضه آن منتشر نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.