اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 7, 2015
14:14 دوشنبه، 16ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73169

شرکت‌های اینترنتی که موفق به دریافت FCP نشوند تا یک سال اعتبار دارند

پروانه شرکت‌های اینترنتی که امروز به موعد پایانی رسید طبق صلاحدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا یک سال قابلیت بهره‌برداری تجاری دارد.
 
امروز اعتبار پروانه اپراتورهای ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت یا همان شرکت‌های PAP به پایان رسید  اما با این حال و با توجه به اینکه صدور پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت تحت عنوان FCP سر و سامان نگرفته، پروانه‌ها تا اطلاع ثانوی تمدید شد.
شرکت‌های ارائه کننده اینترنت پرسرعت بیش از 10 سال است که مجوزشان را از رگولاتوری دریافت و در این عرصه فعالیت کرده‌اند.
 
برخلاف اینکه قرار بود مجوزهای جدید ارتباطاتی نیمه سال گذشته صادر شود و پرونده کاری PAPها بسته شود اما روند بررسی چارچوب پروانه‌های جدید با توجه به نگرانی و دغدغه ISP، ISDP و PAPها به درازا کشید و از این رو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجبور شد تا تعهدات پروانه‌ای شرکت‌های فعال را تمدید کند و تمرکز خود را روی اجماع آراء فعالان این بخش از بازار تلکام بگذارد.
 
از این رو پروانه شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی تا پایان فروردین ماه سال جاری و مجددا تا پایان خردادماه تمدید شد.
تکمیل ساختار FCP و اعلام فراخوان برای دریافت مجوز خدمات ارتباطات ثابت باعث شد تا پروانه‌ شرکت‌های اینترنتی و تلفن ثابت برای تعیین تکلیف نهایی تا نیمه شهریور ماه تمدید شود.
 
امروز عملا به نیمه شهریور ماه رسیده‌ایم و اعتبار پروانه شرکت‌های اینترنتی و تلفن ثابت منقضی می‌شود اما جهانگیر اسدی مدیر کل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام اینکه تمامی شرکت‌های PAP درخواست FCP شدن داده‌اند، درباره وضعیت پروانه PAPها گفت: به مرور داریم 26 تقاضای دریافت پروانه FCP را بررسی می‌کنیم و در صورت داشتن شرایط مدنظر چارچوب FCP، پروانه را برای متقاضیان صادر می‌کنیم.
 
وی عنوان کرد: اعتبار پروانه PAPها امروز به پایان رسید اما با توجه به اینکه کل آنها متقاضی دریافت پروانه FCP هستند تا زمان صدور پروانه جدید ارتباطات ثابت برای آنها، پروانه‌شان اعتبار خواهد داشت اما در صورتیکه شرایط پروانه‌های جدید را نداشته باشند، پروانه PAP که دارند تا یک سال دارای اعتبار خواهد بود تا وضعیت‌شان مشخص شود.
 
او افزود: کسانیکه نتوانستند شرایط پروانه‌های جدید را رعایت کنند، پروانه آنها تا یک سال اعتبار خواهد داشت و بعد از آن اگر به شرایط رسیدند و پروانه FCP را دریافت کردند که هیچ در غیر اینصورت از بازار کنار می‌روند.
 
مدیر کل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اینکه چه زمانی پروانه‌های FCP را صادر و اعطاء می‌کنید؟، گفت: به مرور درخواست‌ها را بررسی کرده و ظرف هفته‌های آتی پروانه‌ها را اعطاء می‌کنیم تا شرکت‌های PAP حائز شرایط در قالب FCP شروع به کار کنند.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه قرار است پروانه‌های جدید ارتباطی را برای 18 شرکت صادر کنیم، گفت: تاکنون روند بررسی 7 شرکت به اتمام رسیده و سایر درخواست‌ها نیز به مرور بررسی می‌شود.
 
پیش از این قرار بود پروانه‌های جدید ارتباطی در هفته دولت برای چند شرکت حائز شرایط FCP صادر شود اما بعد از آن رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد که پروانه‌ها را در آبان ماه صادر و اعطاء می‌کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.