رگولاتوری

September 7, 2015
15:02 دوشنبه، 16ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73173

معاون وزیر ارتباطات: به دنبال جهش ایجاد اشتغال در بخشICT کشور هستیم

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس و استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دنبال عملیاتی شدن ایجاد نهضت تولید نرم افزار، محتوا و جهش در ایجاد اشتغال در بخش ICTکشور هستیم.
 
دکترمرتضی براری شنبه شب در همایش کارگزاران دفاتر مخابراتی روستایی شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در سبزوار افزود: با تقویت شرکتهای دانش بنیان و صنعت آی.سی.تی می توان ضمن کمک به حل مشکل اشتغال، زمینه استفاده از استعدادهای مختلف را نیز در این حوزه به خوبی فراهم  کرد.
 
وی توسعه خدمات الکترونیک را گام موثری در خلق ثروت و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال توصیف و بیان کرد: به دنبال عملیاتی شدن ایجاد نهضت تولید نرم افزار، محتوا و جهش در ایجاد اشتغال در بخش آی.سی.تی کشور هستیم.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به فراهم بودن زیرساختها و استفاده بهینه از آن ادامه داد: زیرساختها زمانی ارزش دارد که منجر به توسعه خدمت شود.
 
وی بر لزوم توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز برای زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری نیز اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای کشور توسعه خدمات الکترونیک است که باید بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
 
براری با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی در این حوزه افزود: وجود این دانشجویان در مراکز آموزش عالی فرصتی مناسب برای گام برداشتن در راستای فعالیت اقتصادی است لذا می بایست به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان افزایش دهنده بهره وری و رونق اقتصادی نگریست.
 
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دولت یازدهم نسبت به توسعه خدمات الکترونیکی برای مردم توجه ویژه دارد.
 
وی در خصوص وضعیت مخابرات و اینترنت در خراسان رضوی و سبزوار نیز گفت: با توسعه پهنای باند اینترنت در شهرستان سبزوار هم اینک هیچ محدودیتی برای پهنای باند وجود ندارد.
 
براری افزود: تا دهه فجر امسال به 132 روستای دیگر در شهرستانهای سبزوار ،جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی به اینترنت نسل چهار مجهز می شوند که از این تعداد 125 روستا بالای 10 خانوار و بقیه زیر 10 خانوار جمعیت دارند.
 
وی ادامه داد: سال گذشته  دو هزار و 990 میلیارد ریال برای توسعه شبکه تلفن 25 هزار روستای کشور هزینه شد.
 
معاون وزیرت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از 222 روستای شهرستان سبزوار حدود 42 روستا فاقد تلفن بودند که از این تعداد پارسال 35 روستا به تلفن مجهز شدند و هم اینک هفت روستای دیگر باقی مانده اند.
 
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.