باندپهن

باندپهن ثابت

September 7, 2015
15:13 دوشنبه، 16ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73174

دهناد: امسال 3720 میلیارد تومان سرمایه گذاری می کنیم

سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت : محور برنامه های مخابرات ایران ، سیاست های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی ست.
 
دهناد ،در گفت­ وگو با نشریه ارتباطات، اظهار داشت: با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که در ادامه و تکمیل سیاست های گذشته رهبر انقلاب اسلامی ، خصوصا سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تدوین شده و راهبرد حرکت صحیح اقتصاد کشور به سوی این اهداف عالی ست ؛ شرکت مخابرات ایران، محورهای فعالیت های خود را با هدف پیشرفت و سرآمدی در سال 94، طراحی وبرنامه ریزی کرده است .
 
وی سرفصل رویکردهای راهبردی و کلان سال 1394 شرکت را که به منظور همسو کردن و سرعت بخشیدن به کوشش ها و فعالیت های شرکت های تابع ، برنامه ریزی شده در قالب هفت حوزه تمرکز اعلام کرد و گفت : رشد و سودآوری پایدار، همکاری راهبردی با ذی نفعان کلیدی ، ارایه خدمات نوآورانه و با کیفیت به مشتریان، هم افزایی ثابت وسیار ، چابک سازی سازمان ، تعالی عملکرد در it و شبکه وحفظ وتوسعه منابع انسانی ، به عنوان سرفصل ها و در مجموع 25 برنامه به مدیران عامل شرکت های استانی ابلاغ شده است .
 
سرپرست شرکت مخابرات ایران در خصوص عملکرد سال جاری مخابرات در بخش نیروی انسانی و ساختار شرکت گفت : مخابرات در مجموع 50132 نفر پرسنل در اختیار دارد و برنامه های مختلفی برای ارتقای کارآیی و بهره وری شرکت در دست اجراست که مهمترین آن تغییرات ساختاری شرکت و شرکت های مخابرات استانی است که به زودی ابلاغ می شود. ساختار جدید با هدف چابک سازی سازمان و صرفه جویی در هزینه ها، تصویب شده است.
 
وی درخصوص عملکرد بخش تلفن ثابت گفت: جمع دایری در چهارماه اول سال ، 238 هزار شماره بوده­است که میزان دایری مجموع تلفن های ثابت مشغول به کار ، به 29میلیون و 655 هزار شماره و ضریب نفوذ تلفن ثابت کشوری به 37/8 رسیده است .
 
دهناد همچنین، به دایری 214 هزار پورت جدید تحقق یافته در بخش باند پهن تا پایان تیرماه امسال، اشاره کرد و گفت : در این مدت ، بیش از 320 هزار پورت جدید نصب شده که مجموع پورت های پرسرعت شرکت مخابرات ایران را به 5میلیون و 665 هزار پورت ارتقا داده و در حال حاضر4 میلیون و 290هزار پورت آن در حال بهره برداری ست .وی به واگذاری حدود 2 میلیون شماره تلفن همراه جدید در سه ماه اشاره کرد و گفت : با این واگذاری جمع مشترکان همراه اول به بیش از 63 میلیون مشترک در پایان خرداد ماه 1394 رسیده است .
 
دهناد گفت : در سال 1394 در بخش تلفن ثابت ، 770 میلیارد تومان و در بخش تلفن همراه ، 2500 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید پیش­بینی شده که امیدواریم با تلاش صورت گرفته، مبنی بر ایجاد کمیته FMC سرمایه­گذاری جدید از بهره­ وری لازم به منظور سرویس­ دهی به هردومجموعه برخوردار گردیده و بتوانیم خدمات مورد نیاز مشترکان شرکت مخابرات ایران را ارایه دهیم.
 
وی افزود: در صورت افزایش تعرفه ها، این آمادگی را داریم که کل سود ناشی از آن را برای تکمیل و توسعه زیرساخت­ ها هزینه کنیم.
 
سرپرست شرکت مخابرات ایران در پایان با تاکید برتعامل بین دولت و شرکت مخابرات ایران افزود: براین باوریم که بازار موجود صنعت ارتباطات کشور ، قابلیت گسترش بسیار زیادی دارد؛ امیدواریم وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات با ایفای نقش حاکمیتی، زمینه­ های گسترش بازار و جذب سرمایه­ ها را فراهم کند. در این راستا شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتورمخابراتی کشور و خاورمیانه ، آمادگی خود را برای ایفای نقش و فراهم کردن فضای گسترش کسب وکار در صنعت ارتباطات اعلام کرده و امیدوار است با درایت متولیان امر از فرصت تاریخی ایجادشده در دولت تدبیرو امید استفاده بهینه­ ای صورت پذیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.