اپلیکیشن

تحلیل بازار

تلفن همراه

سیستم‌عامل

September 9, 2015
13:20 چهارشنبه، 18ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73205

Lollipop صاحب 21 درصد بازار جهانی اندروید شد

شرکت گوگل امروز صفحه مربوط به سیستم عامل موبایلی اندروید را به‌روز کرد و پس از آنکه طی چند ماه گذشته هیچ خبر رسمی در این زمینه منتشر نشد، سرانجام گزارش‌های رسمی به انتشار رسید.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در ماه سپتامبر از سال 2015 میلادی نسخه Lollipop سیستم عامل اندروید روی 21 درصد گوشی‌های هوشمند موجود در بازار جهانی مورد استفاده قرار گرفت. این نخستین باری است که سهم Lollipop از بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی اندرویدی از 20 درصد فراتر رفت.

گوگل در ماه ژوئن اعلام کرده بود که این نسخه از سیستم عامل موبایلی تنها 10 درصد بازار جهانی دستگاه‌های اندرویدی را به دست آورده است. در گزارش رسمی گوگل سهم نسخه‌های 5.0 و 5.1 اندروید به صورت مجزا محاسبه شد. البته باید توجه داشت که هر دو نسخه با نام Lollipop شناخته می‌شوند.

بر اساس این گزارش مشخص شد که KitKat همچنان محبوب‌ترین نسخه در بازار جهانی محسوب می‌شود و روی 39.2 درصد از دستگاه‌های موبایلی اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از آن نسخه Jelly Bean با سهم 31.8 درصدی قرار داد.

اگرچه از زمان بازنشسته شدن نسخه Gingerbread توسط گوگل مدت زیادی می‌گذرد، ولی این شرکت اعلام کرد هنوز 4.1 درصد از بازار جهانی دستگاه‌های اندرویدی در اختیار نسخه مذکور است و پس از آن هم نسخه‌ Ice Cream Sandwich با 3.7 درصد و Froyo با 0.2 درصد قرار دارند.

به خاطر داشته باشید که این گزارش‌های رسمی آمارهای مربوط به نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل اندروید را شامل نمی‌شود. تمام ابزارهای فروشگاه اینترنتی Play Store نیز با نسخه 2.2 اندروید به بعد سازگاری دارد. همچنین نسخه‌هایی که سهم آنها کمتر از 0.1 درصد است در این آمارها گنجانده نمی‌شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.