تلفن همراه

گوشی

September 10, 2015
11:51 پنجشنبه، 19ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73222

قابلیت‌هایی که انتظار داریم درآی‌فون جدید ببینیم

آن‌طور که از شواهد پیداست انتظار می‌رود شرکت اپل در مراسمی که در تاریخ 18 شهریورماه در سان‌فرانسیسکو برگزار خواهد کرد از آی‌فون‌های جدید خود رونمایی کند. این دستگاه‌های جدید اپل که احتمالا آی‌فون 6 اس و 6 اس پلاس نام خواهند داشت، یک به‌روزرسانی ویژه در مقایسه با آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس خواهند بود.
 
فورس تاچ: در گزارش‌های متعددی به بهره‌مندی صفحه‌نمایش آی‌فون 6 اس از قابلیت فورس‌تاچ اشاره شده است. هنگامی که شما انگشت خود را با فشار بیشتری روی صفحه‌نمایش قرار می‌دهید، سنسور موجود در صفحه‌نمایش این میزان اضافی فشار را با بررسی سطح اضافی اشغال شده توسط انگشت شما شناسایی می‌کند. 
 
پردازش سریع‌تر: انتظار می‌رود آی‌فون 6 اس و 6 اس پلاس از پردازنده‌های جدید A9 شرکت اپل که در مقایسه با تراشه‌های A8 موجود در آی‌فون 6 از سرعت بالاتری برخوردارند، بهره‌مند شوند. این افزایش و بهبود سرعت پردازش را می‌توانید در اجرای بازی‌های ویدئویی یا پخش ویدئوها مشاهده کنید. گوشی‌های جدید از دو گیگابایت رم نیز بهره‌مند خواهند شد تا شاهد بهبود بیش از پیش عملکرد آنها باشیم.
 
دوربین‌های جلو و پشتی با کیفیت بهتر: آی‌فون 6 از دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که به‌رغم کیفیت خوب به وضوح می‌توان محدودیت در نمایش جزئیات را در تصاویر گرفته شده توسط آن مشاهده کرد. آن‌طور که از شواهد پیداست دستگاه‌های جدید اپل از سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین پشتی بهره‌مند خواهند شد تا شاهد عکس‌ها و ویدئوهایی با کیفیت بالاتر و زنده‌تر باشیم.
 
آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس از دوربین جلویی 2/  1 مگاپیکسلی با سنسور 2/  2 f بهره می‌برند که بنابر گفته شرکت اپل تا 81 درصد در مقایسه با آی‌فون‌های پیشین اپل به جذب نور کمک می‌کنند. با این اوصاف آنچه مشخص است 6S های جدید اپل از سنسور بزرگ‌تری در دوربین جلو برخوردار خواهند شد اما همچنان سایز دقیق سنسور هنوز مشخص نیست. 
 
ویدئوی 4K: دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی موجود در آی‌فون 6 اس توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 4K را دارا خواهد بود. این در حالی است که دوربین 8 مگاپیکسلی فعلی آی‌فون 6 می‌تواند ویدئوهایی با رزولوشن تمام اچ‌دی تولید کند. اگرچه ویدئوهای 4K به وضوح گزینه‌ای بهتر هستند اما اکثر کاربران متوجه این تفاوت رزولوشن نخواهند شد زیرا کاربران کمی هستند که از نمایشگرها یا تلویزیون‌های جدید 4K استفاده می‌کنند.
 
صفحه‌نمایش روشن‌تر: عکس‌ها و تصاویری که کاربران با استفاده از دوربین پیشرفته 6S تولید خواهند کرد روی گوشی‌های آنها نیز با شکل و شمایلی زیباتر به چشم خواهد آمد. آن‌طور که از شواهد پیداست اپل در حال کار بر روی تولید و بهره‌گیری از صفحه‌نمایش‌های OLED با نور و وضوح بالاتر به‌منظور استفاده در نسل جدید آی‌فون‌های خود است.
 
قابلیت‌های ارتباطی: به روزرسانی قابلیت‌های ارتباطی در آی‌فون‌های جدید یک روال همیشگی بوده است و آی‌فون 6 اس نیز به احتمال زیاد از این قاعده مستثنی نخواهد بود. با بهره‌گیری از تراشه جدید کوآلکام MDM9635M می‌توانید امواج رادیویی را با سرعتی دوبرابر در مقایسه با آی‌فون 6 فعلی مبادله کنید.
 
آلومینیومی سخت‌تر: اپل این‌بار در خصوص استفاده از موادی که ممکن است منجر به خم شدن آی‌فون‌های جدید شوند، بیش از پیش دست به عصا شده است. آن‌طور که از شواهد پیداست فلز استفاده شده در دیواره داخلی آی‌فون 6 اس به‌ویژه در اطراف کلیدهای تنظیم صدا بیش از پیش تقویت شده است. پیچ‌هایی که قسمت‌های مختلف را در کنار هم قرار می‌دهند نیز در قسمت‌های مختلف داخل گوشی موجودند.
تنوع رنگ بیشتر: نهایتا آن‌طور که از شواهد پیداست شاهد رنگ‌های رز، طلایی و خاکستری تیره‌تر در آی‌فون‌های جدید خواهیم بود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.