رگولاتوری

September 10, 2015
11:52 پنجشنبه، 19ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73223

وزیر ارتباطات: احتمال تغییرات مدیریتی در شورای‌عالی فضای مجازی

روز گذشته وزیر ارتباطات در همایش، شهر هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با اشاره به مشخص شدن وظایف جدید برای شورای‌عالی فضای مجازی در دور دوم فعالیت خود تاکید کرد که در دور جدید فعالیت این شورا امیدوار است با همکاری و همدلی اعضای شورای‌عالی فضای مجازی و دستگاه‌های ذی‌ربط، 10 بند جدید وظایف این شوار محقق شود.
 
 
همچنین وی ابراز امیدواری کرد که با مشخص‌ شدن وظایف این شورا به‌طور شفاف فرصت خوبی برای این نهاد به وجود آمده تا وظایف پیشین خود را که به هر دلیلی محقق نکرده است به اجرا بگذارد. محمود واعظی همچنین در حاشیه این همایش در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص یکی از بندهای وظایف جدید شورا که در ارتباط با ادغام شوراهای موازی شورای‌عالی فضای مجازی است و اینکه قرار است وزارت ارتباطات در این خصوص چه تصمیمی اتخاذ کند گفت: 10 وظیفه و ماموریت از طرف رهبری برای شورای‌عالی فضای مجازی ابلاغ شده که از نظر ما فصل‌الخطاب است و با جدیت عملیاتی شدن آنها را پیگیری می‌کنیم.
 
فعالیت‌های موازی شورای‌عالی فضای مجازی حتما باید تعطیل شود؛ در بندهای این حکم موضوعاتی چون شبکه ملی اطلاعات مطرح شده که از ابتدا اولویت این دولت بوده و سرمایه‌گذاری زیادی روی این موضوع صورت گرفته که امیدواریم با جدیت تا حاصل شدن نتیجه نهایی آنها را پیگیری کنیم.
 
واعظی خاطرنشان کرد: بستر خوبی در این حکم فراهم شده تا بر مبنای آن در دوره دوم فعالیت شورای‌عالی فضای مجازی بتوانیم کارهای بزرگی با تعامل دستگاه‌های مختلف و دبیرخانه آن پیش ببریم.
وی در پاسخ به این سوال دنیای اقتصاد در خصوص اینکه آیا احتمال انحلال شورای‌عالی فناوری اطلاعات (فعال در بدنه دولت) نیز وجود دارد، گفت: جلسه‌ای می‌گذاریم و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنیم، اما احتمال انحلال این شورا نیز وجود دارد.
 
وزیر ارتباطات همچنین در خصوص امکان تغییر دبیر شورای‌عالی فضای مجازی نیز اعلام کرد که این موضوع در اختیار رئیس جمهوری به‌عنوان رئیس شورای‌عالی فضای مجازی است و در این خصوص نیز امکان بررسی‌هایی وجود دارد.
واعظی تاکید کرد که با فضای جدید ایجاد شده جلسات این شورا نیز در آینده به شکل منظم برگزار خواهد شد.
 
او همچنین در سخنرانی خود در همایش، شهر هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خصوص اجرای شهر هوشمند در کشور اعلام کرد که زیرساخت‌های این شهر از طرف وزارت ارتباطات فراهم است، اما این زیرساخت‌ها در حال توسعه نیز هستند. به گفته وی ایجاد زیرساخت در این خصوص تنها مربوط به وزارت ارتباطات نمی‌شود و تمام دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری‌ها، وزارت کشور، وزارت راه‌وشهرسازی و محیط زیست نیز در این زمینه باید نقش موثری داشته باشند. او اجرای طرح هوشمند را راهی برای اشتغال‌زایی در کشور معرفی و تاکید کرد: نگاه من به شهر هوشمند رونق کسب‌وکار است؛ چرا که آی‌تی با خودش علاوه‌بر تسریع در انجام کار‌های ایجاد شغل‌های نوین را هم می‌آورد.
 
محمود واعظی در پایان همچنین تصریح کرد که امیدوار است برگزاری همایش در خصوص شهر‌هوشمند، تنها به یک یا دوروز ختم نشود و با ایجاد یک دبیرخانه رسمی در این خصوص پیگیری و اجرای شهر هوشمند در کشور دنبال شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.