تلفن همراه

گوشی

September 10, 2015
14:19 پنجشنبه، 19ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73229

تمامی قابلیت‌های آیفون 6S

بالاخره اپل سری S از آخرین نسل گوشی‌های آیفون را معرفی کرد. اگرچه آیفون 6S و آیفون 6S پلاس از لحاظ ظاهری تغییراتی نسبت به آیفون‌های سال گذشته نداشته‌اند اما شرکت اپل قابلیت‌های جدیدی را در آن‌‌ها تعبیه کرده که در ادامه نگاهی جامع به این قابلیت‌ها خواهیم داشت.
 
اپل شب گذشته طی مراسمی آیفون‌های جدید را معرفی کرد. آیفون 6S و آیفون 6S پلاس نام نسل جدید از گوشی‌های هوشمند شرکت اپل است که تغییرات ظاهری زیادی نداشته و تنها رنگ رز گلد به مجموعه رنگ‌های آیفون اضافه شده است. به گفته‌ی اپل زمانی که آیفون ۶ اس را در دست می‌گیرید احساسی که با کار کردن با آن به دست می‌آورید را تا به حال در هیچ یک از گوشی‌های هوشمند تجربه نکرده‌اید!
 
3D Touch
تنها با یک فشارکوچک قابلیت 3D تاچ فعال شده و این امکان را به شما می‌دهد تا کارهای جدید بسیاری را انجام دهید. آیفون جدید قابلیت چند-لمسی را به همراه دارد که راه تعامل کاربران با تکنولوژی را تغییر می‌دهد. با کمک 3D Touch می‌توان کارهایی که قبلا قادر به انجام آن نبودید را انجام دهید، این قابلیت اجازه می‌دهد تا تمامی کارهای ضروری را سریع و بدون هیچ زحمتی انجام دهید. این قابلیت به لطف وجود موتور تپتیک پاسخ و فیدبک را سریعا به کاربر منتقل می‌کند. 
 
دوربین
سنسور ۱۲ مگا پیکسلی
فیلم‌برداری 4K
قابلیت Live Photos
بالاخره اپل سنسور دوربین آیفون‌ها را ارتقا داد و آیفون‌های جدید به سنسور ۱۲ مگا پیکسلی مجهز هستند. علاوه بر این قابلیت فیلم‌برداری 4K و Live Photos نیز به لیست ویژگی‌های جدید دوربین آیفون 6S اضافه شده‌اند. به عقیده‌ی اپل دوربین ۱۲ مگا پیکسلی آیفون‌های جدید پیشرفته‌ترین دوربین گوشی‌های هوشمند دنیا است؛ تصاویر ثبت شده به واسطه‌ی این دوربین دقیق‌تر، واضح‌تر و زیباتر است.
 
رزولوشن در آیفون جدید بیشتر شده و از این‌رو می‌توان ویدئوهایی با رزولوشن 1080p فول اچ‌دی ضبط کرد. علاوه بر این سنسور دوربین سلفی نیز ۵ مگا پیکسلی شده تا کاربران بتوانند تصاویر اچ‌دی سلفی واضح‌تر و زیباتری را ثبت کنند. همچنین قابلیت Live Photos تجربه‌ای جدید را فراهم می‌کند، به این صورت که در زمان عکاسی دوربین آیفون لحظاتی پس از فشار دادن کلید شاتر روی صفحه‌ی نمایش نیز به ثبت تصاویر می‌پردازد، در صورتی که پس از پایان یافتن فرایند انگشت خود را روی صفحه‌ی نمایش و تصاویر به آرامی فشار دهیم، مجموعه‌ی تصاویر ثبت شده به آرامی به همراه صدا پخش خواهند شد.
 
پردازنده
پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Apple A9
سی‌پی‌یو۷۰ درصد سریع‌تر
جی‌پی‌یو ۹۰ درصد سریع‌تر
 آیفون‌های جدید به پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اپل A9 مجهز شده‌اند. این پردازنده‌ عملکردی مشابه پردازنده‌ی کامپیوترهای دسکتاپ را فراهم می‌کند. به واسطه‌ی این پردازنده می‌توانید ۷۰ درصد پردازنده‌ی سریع‌تر و ۹۰ درصد پردازنده‌ی گرافیکی سریع‌تری را نسبت یه نسل پیشین داشته باشید. 
 
طراحی
آیفون ۶ اس: ۴.۷ اینچی
آیفون ۶ اس پلاس: ۵.۵ اینچی
 آیفون‌های جدید از لحاظ ظاهری نسبت به نسل پیشین خود تغییری نداشته و از همان ارگونومی بهره می‌برد. اما در ساخت این آیفون‌ها از نوعی آلیاژ جدید آلومینیوم ۷۰۰۰ استفاده شده است. شیشه‌ی این گوشی‌ها بسیار مقاوم بوده و رنگ جدید رز گلد به مجموعه رنگ‌های آیفون اضافه شده است. 
 
تاچ آی‌دی
 آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به سنسور اثر انگشت پیشرفته‌تری مجهز شده است. این سنسور در آیفون‌های دقت بهینه شده و با دقت بیشتری عمل می‌کنند. همانند نسل پیشین گوشی‌های آیفون، به واسطه‌ی تاچ آی‌دی می‌توان از اپل پِی استفاده کرده و پرداخت‌های دیجیتال را انجام داد.
 
 ارتباط‌های مخابراتی
ارتباط LTE و WiFi سریع‌تر
 آیفون‌های جدید به ارتباط LTE پرسرعت مجهز شده‌اند که در مقایسه با نسل پیشین سرعت آن بسیار افزایش یافته است. LTE در آیفون ۶ اس از چندین باند پشتیبانی می‌کند. زمانی که به یک وای‌فای متصل می‌شوید، آیفون ۶ اس به شما این امکان را فراهم می‌کند تا وب‌گردی‌های خود را سریع‌تر و پرسرعت انجام دهید. 
 
سیستم عامل 
سیستم عامل موبایل iOS 9
iOS 9 پیشرفته‌ترین نسخه از سیستم عامل موبایل اپل است. این نسخه هوشمندتر شده و امنیت آن نیز افزایش یافته است. اپلیکیشن‌های پیش فرض بسیاری در این نسخه ارائه شده و همچنین سیری نیز به قابلیت‌های بسیاری تجهیز شده است. iOS 9 تعامل بسیاری را با سخت افزار آیفون دارد و می‌تواند به واسطه‌ای پرسرعت برای بهره‌مند شدن از گوشی عمل کند. 
 
لوازم جانبی 
چندین لوازم جانبی برای آیفون‌های جدید در نظر گرفته شده که طراحی بخصوصی دارند. قاب‌های در نظر گرفته شده برای آیفون دارای جنس چرم طبیعی و سیلیکون هستند که از گوشی آیفون به خوبی محافظت می‌کنند. علاوه بر این قاب‌های رنگی با جنس فلز برای این گوشی نیز فراهم شده که مشکلی را در حین شارژ ایجاد نمی‌کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.