تبلت

سخت‌افزار

فناوری

لبه تکنولوژی

September 10, 2015
16:22 پنجشنبه، 19ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73232

بزرگترین تبلت اپل با نام iPad Pro معرفی شد + عکس

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام کنفرانس سالانه اپل برگزار شد و این شرکت دو مدل جدید از رایانه‌های لوحی iPad Pro و iPad mini 4 را به صورت رسمی معرفی کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تبلت iPad Pro اپل بین این دو محصول مشخصات بهتری را در خود جا داده است که با نمایشگر 12.9 اینچی تصاویر را با کیفیت 2732 در 2048 پیکسل به نمایش می‌گذارد و تراکم تصویر در آن مانند مدل iPad Air 2 اپل 264 پیکسل در هر اینچ مربع است.

برای این نمایشگر جدید توان به‌روزرسانی متفاوتی در نظر گرفته شده است و بر این اساس می‌تواند طول عمر باتری را نسبت به تصاویری که کاربر مشاهده می‌کند، افزایش دهد. این محصول همچنین همراه با یک سخت‌افزار جانبی جدید موسوم به Apple Pencil که در اصل یک قلم هوشمند است و به صورت ویژه برای iPad Pro مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربران سازمانی به کمک این قلم هوشمند می‌توانند انواع نمودارهای سازمانی خود را طراحی کنند یا اطلاعات را به صورت مستقیم با تایپ کردن روی نمایشگر وارد کنند.

برای تبلت iPad Pro تراشه مرکزی A9x در نظر گرفته شده است که به گفته اپل سرعت پهنای باند حافظه در آن دو برابر A8x است که پیش‌تر آن را در iPad Air 2 مشاهده کردیم. سرعت ذخیره‌سازی اطلاعات در این تراشه نیز دو برابر افزایش یافته است و مجموع سرعت پردازش گرافیکی در آن 1.8 برابر بیشتر شده است. البته هنوز سرعت دقیق این تراشه و تعداد هسته‌های آن مشخص نشده است و به نسبت آن توان پردازنده گرافیکی و رم تبلت مشخص نیست.

شرکت اپل همچنین اعلام کرد رایانه لوحی iPad Pro نسبت به رایانه‌های همراه که طی سال گذشته روانه بازار شد 90 درصد سریع‌تر عمل می کند.

باتری این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به مدت 10 ساعت استفاده مداوم انرژی را در خود نگه دارد.

رایانه لوحی iPad Pro همراه با چهار اسپیکر مجزا عرضه می‌شود که برای آن سیستم خودکار برقراری تعادل صدا در نظر گرفته شده است. البته هنوز هیچ توضیحی در مورد تنظیمات صوتی این محصول منتشر نشده است که مشخص شود iPad Pro چگونه از فناوری استریو بهره می‌برد.

این رایانه لوحی که نمایشگر بزرگی دارد، با ضخامت 6.9 میلیمتر و وزن 712 گرم عرضه می‌شود که متناسب با اندازه 12.9 اینچی جالب به نظر می‌رسد. شرکت اپل برای این محصول صفحه کلید هوشمندی را با نام Smart Keyboard معرفی کرد که بر پایه قاب محافظ Surface Type ساخته شده است.

قلم هوشمند Apple Pencil کاملا مشابه S-Pen سامسونگ عمل می‌کند و اگر چه فناوری متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده است، با این وجود کاربران می‌توانند به کمک آن متن‌های خود را تایپ کنند، طراحی‌های لازم را انجام دهند، ایمیل بفرستند، استناد خود را مدیریت کنند و در برنامه‌های سازمانی آن را مورد استفاده قرار دهند. اپل توضیح داد که برای توسعه هرچه بهتر قابلیت‌های قلم هوشمند خود با مایکروسافت همکاری‌هایی را انجام داده است تا مجموعه نرم‌افزاری Office با قلم هوشمند Apple Pencil و تبلت iPad Pro سازگار شود.

این رایانه لوحی مبتنی بر سیستم عامل iOS 9 فعالیت می‌کند و برای آن قابلیت پشتیبانی از سیستم تصویر-به-تصویر و جداسازی نمایشگرها برای انجام همزمان اقدامات مختلف در نظر گرفته شده است.

رایانه لوحی iPad Pro دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی از نوع iSight را در خود جا داده است که پیش‌تر این دوربین در iPad Pro 2 هم مورد استفاده قرار گرفته بود. قابلیت‌های ارتباطی این رایانه لوحی برای دو تبلت مذکور یکسان است که از جمله آنها می‌توان به بلوتوث، Wi-Fiac و LTE Cat.4 اشاره کرد. این محصول همچنین حسگر هوشمند Touch ID برای تشخیص اثر انگشت را شامل می‌شود.

تبلت iPad Pro از ماه نوامبر در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی عرضه می‌شود. مدل 32 گیگابایتی این محصول 799 دلار قیمت‌گذاری شده است و مدل 128 گیگابایتی آن هم 949 دلار قیمت دارد. مدل ویژه این رایانه لوحی با قابلیت پشتیبانی از خدمات مخابراتی LTE با حافظه داخلی 128 گیگابایت به قیمت 1079 دلار فروخته می‌شود.

در پایان، صفحه کلید هوشمند Smart Keyboard با قیمت 169 دلار و قلم هوشمند Apple Pencil با قیمت 99 دلار به فروش می‌رسند.

در بخش دیگر رایانه لوحی iPad mini 4 اپل عرضه شده که قرار است جایگزین iPad mini 3 شود. البته اپل در مورد این محصول توضیح چندانی نداد و فقط اعلام شد که اندازه آن نسبت به Air 2 کوچکتر شده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در این تبلت از تراشه مرکزی A8x و حسگر تشخیص اثر انگشت استفاده شده است. این رایانه لوحی هم از ماه نوامبر با قیمت 399 دلار وارد بازار می‌شود.

گفته شده است که با این تغییرات تبلت iPad Air 2 همچنان با قیمت 269 دلار به فروش خواهد رسید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.