رسانه‌های اجتماعی

September 12, 2015
17:15 شنبه، 21ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73283

سهم شبکه‌های اجتماعی در افزایش فروش محصولات ناچیز است

یافته‌های یک تحقیق نشان داد؛ با آنکه شرکت‌های بسیاری امروزه برای تبلیغ محصولات خود در رسانه‌های اجتماعی ارقام کلانی هزینه می‌کنند،تنها ۱۰ درصد از مشتر‌ ها جذب این تبلیغات می‌شوند.
یافته‌های تحقیق شرکت مشاوره‌ای بوستون نشان می‌دهد: توصیه‌های زبانی مستقیم دوستان و خانواده همچنان مهم‌ترین منبع اطلاع رسانی برای مشتری‌هایی است که در فکر خرید یک محصول یا خدمات هستند.
 
تحقیق یاد شده به این نتیجه رسیده است که توصیه‌های مستقیم زبانی چهار یا پنج برابر بیشتر از تبلیغات سنتی یا تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی در افزایش فروش محصول تاثیر دارد. این تحقیق بر اساس مصاحبه با 227 هزار مشتری از سراسر دنیا از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان و ژاپن انجام شده است.
 
تحقیق شرکت مشاوره ای بوستون نشان داد؛ نیمی از مشتری‌ها به طور معمول برای خرید یک محصول با دوستان یا اعضای خانواده خود مشورت می‌کنند که پیش از آنها محصول را خریده‌اند.
 
میزان اعتماد پاسخ دهندگان به پایگاه اطلاع رسانی شرکت ها 39 و وبلاگ ها 35 درصد است. تبلیغات تلویزیونی و نشریات مکتوب نیز 13 درصد مشتری‌ها را به خوب جذب می کنند و سهم رسانه‌های اجتماعی در افزایش خرید یک محصول تنها 10 درصد است.
 
شرکت مشاوره‌ای بوستون در زمینه‌های مختلف از جمله بازاریابی و تبلیغات به شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی مشاوره ارائه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.