اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری

September 19, 2015
14:01 شنبه، 28ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73376

فیس‌بوک برای روزنامه‌نگاران ابزار Signal را عرضه کرد

تنها یک هفته پس از معرفی ابزار Mentions فیس‌بوک برای روزنامه‌نگاران، شبکه اجتماعی مذکور قابلیت دیگری را با نام Signal در اختیار این گروه از افراد گذاشت.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، فیس‌بوک توضیح داد Signal یک ابزار رایگان است که امکان کشف و گزینش اطلاعات در منابع مختلف را برای آنها آسان می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده است که اهالی رسانه از طریق آن می‌توانند محتوای ارزشمند را از منابع مختلف در کنار یکدیگر قرار دهند و آن را به کار برند.

در توضیحات Signal آمده است که این ابزار به صورت مستقیم در فیس‌بوک و اینستاگرام جست‌وجوهای خود را انجام می‌دهد و امکان گشت و گذار مبتنی بر کلیدواژه‌های مورد نظر را هم فراهم می‌کند.

این ابزار نه تنها امکان ردیابی موضوعات مهم را برای کاربران فراهم می‌آورد، بلکه به صورت عمیق‌تر محتوای مورد نظر را بررسی می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند از Signal برای بررسی نظرات عمومی در مورد یک خبر استفاده کنند و به صورت مستقیم بازخوردهای منتشر شده روی صفحات فیس‌بوک پیرامون موضوع مورد نظر خود را در اختیار بگیرند.

ابزار Signal همچنین این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید مبتنی بر هشتگ‌های منتشر شده در اینستاگرام جست‌وجو کنید و در حساب‌های کاربری عمومی بتوانید موضوع مورد نظر خود را دنبال کنید. این ابزار همچنین امکان ردیابی اطلاعات در موضوعات تگ (Tag) شده را هم فراهم می‌کند و یک نقشه جهانی تعاملی برای نشان دادن وضعیت انتشار هر خبر را ارایه می‌دهد.

هر اطلاعاتی که از طریق Signal به دست می‌آورید، می‌تواند در قالب‌های مختلف برای شما ذخیره شود تا در آینده به آنها دسترسی داشته باشید. این اطلاعات همچنین می‌توانند به صورت مستقیم روی صفحه شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.