اپراتورها

تلفن همراه

September 19, 2015
14:58 شنبه، 28ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73385

مصادیق جرم پیامکهای تبلیغاتی/ تخلف در ارسال پیامکهای فال

مدیر سامانه های همراه مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد، مصادیق جرم پیامکهای تبلیغاتی را تشریح کرد.
امیر سیاح در گفتگو با مهر با اشاره به الزام اپراتورهای موبایل و خدمات دهندگان پیامکهای ارزش افزوده و تبلیغاتی برای رعایت مصادیق و قوانین و مقررات مرتبط با این موضوع اظهار داشت: کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه و تبلیغاتی، کاربرگی به ارگانهای عضو کارگروه داده تا حوزه های مرتبط با موضوعات پیامکی را شناسایی و نمایندگان تام الاختیارشان را برای آموزش مقررات حوزه محتوا اعلام کنند.
 
وی با تاکید براینکه ارگانهای مختلفی مانند سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، پلیس فتا و بانک مرکزی عضو پنجره واحد محتوای مجازی مرکز رسانه های دیجیتال هستند و در مورد رد یا تایید پیامکهای مرتبط همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: خدمات دهندگان ارزش افزوده متنی در صورتیکه نسبت به محتوای پیامکهایی که از بستر خدماتی آنها ارسال می شوند شک دارند می توانند برای بررسی داشتن مجوز شرکت مربوطه از طریق پنجره واحد بررسی محتوا در مرکز رسانه های دیجیتال مراتب را پیگیری کنند.
 
مدیر سامانه های همراه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به مکانیزم های درنظر گرفته شده برای جریمه متخلفان گفت: محرومیت ارائه خدمات و جریمه نقدی از جمله جرایم درنظر گرفته شده برای شرکتهای متخلف است؛ همچنین با ناهماهنگی بین اپراتورهای موبایل و خدمات دهندگانی که دارای سرخط پیامکی هستند برخورد خواهد شد.
 
وی با تاکید براینکه اپراتورهای موبایل و شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیامک باید مصادیق آیین نامه پیامک انبوه را که برای آنها ارسال شده است، جدی بگیرند گفت: مصادیقی چون علائم شیطان پرستی، تبلیغات دارویی غیرمجاز، انواع فال و طالع بینی در ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده تخلف است و از سوی دیگر پیامکهایی با محتوای غیر اسلامی ایرانی مانند رقص از مصادیق جرم محسوب می شود.
 
مسئول کارگروه ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی گفت: متاسفانه همچنان از بستر پیامکی همراه اول، پیامکهای مربوط به فال هایی مانند فال گل، فال رنگ، فال چشم و طالع بینی ارسال می شود که اپراتور باید جلوی این تخلف را بگیرد.
 
وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از فعالان حوزه پیامک به سامانه بررسی محتوای پیامکی معرفی نشده اند، گفت: بزودی با شناسایی این فعالان، سامانه، اجازه ارسال پیامکهای غیرمجاز را به آنها نخواهد داد.
 
سیاح گفت: الزامی است که اپراتورهای موبایل لیستی از ارائه دهندگان خدمات محتوایی و تجمیع کنندگان محتوا که از بستر این اپراتورها برای ارائه خدمات استفاده می کنند برای دریافت مجوز به مرکز رسانه های دیجیتال معرفی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.