اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 20, 2015
7:48 یکشنبه، 29ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73390

مدیر عامل یوتوب: پیج و برین ماهیانه ۱۷۰۰ دلار بابت اجاره گاراژ منزلم به من پرداخت می کردند

گوگل در سال ۱۹۹۷ میلادی توسط دو تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد به نام های لری پیج و سرگی برین تاسیس شد. درست یک سال بعد، نیاز به یک دفتر کار باعث شد که این دو میلیاردر آینده، گاراژی را در خیابان سانتا مارگاریتا واقع در منلو پارک کالیفرنیا اجاره کنند.
 
مالک آن گاراژ کسی نبود جز سوزان Wojcici که بعدها به عنوان هجدهمین کارمند به استخدام گوگل درآمد. خانم Wojcici پس از عقد قرارداد اجاره با این دو نفر، منزلش از منلو پارک را به جای دیگری انتقال داد، با این وجود همکاری اش با گوگل عمیق تر شد و بعدها به عنوان نایب رئیس بخش تبلیغات و تجارت آن به استخدام درآمد.
 
او در حال حاضر به عنوان مدیرعامل یوتوب فعالیت دارد؛ همان سایت اشتراک گذاری ویدئو که گوگل در فوریه سال ۲۰۰۵ میلادی در ازای مبلغ ۱٫۶۵ میلیارد دلار خریداری اش کرد.
 
خانم Wojcici که روز پنجشنبه در کنفرانس سالانه Salesforce موسوم به Dreamforce سخن می گفت فاش ساخت که در ازای اجاره گاراژ خود چه مبلغی را از این دو نفر دریافت می کرده. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
 
 
طبق گفته های مدیر عامل یوتوب، پیج و برین ماهیانه مبلغ ۱۷۰۰ دلار را بابت استفاده از گاراژ منزلش پرداخت می کردند. او اظهار داشت: «اجاره الان گران تر است اما در آن زمان مبلغ ۱۷۰۰ دلار بیش از اندازه سنگین بود.»
 
او همچنین در جریان سخنرانی اش اشاره ای کوتاه به خاطراتش به عنوان یک مادر شاغل داشت و اینکه از شنیدن آمار و ارقام های آن دوران در مورد حقوق زنانی که به خاطر بارداری و زایمان کار خود را ترک می کردند به شدت شوکه شده بود.
 
وی در این رابطه گفت: من واقعا متعجب شدم از اینکه شنیدم اغلب خانم ها درآمریکا مرخصی همراه با حقوق به خاطر زایمانشان ندارد و عنوان شغلی آنها نیز تاثیری در این مساله ندارد. طبق گفته او، در بخش خصوصی تنها ۱۲ درصد از زنان شاغل پس از زایمان خود از شرکت های متبوعشان حقوق می گیرند و ۲۵ درصد از آنها نیز مجبورند ده روز بعد از زایمان به سر کار خود باز گردند.
 
به گفته خانم Wojcici شرکت ها برای آنکه کارکنان خانم خود را به تشکیل خانواده تشویق کنند باید بیشتر از اینها تلاش کنند. او اظهار داشت: «زمانی که فرزندانتان بزرگ تر شوند، بهتر بخوابند و سن و سالشان به خوردن غذای واقعی نزذیک تر شده باشد احساس بهتری برای بازگشتن به سر کار خود خواهید داشت.
 
طبق گفته وی، مساله غم انگیز اینجاست که اغلب زنان آمریکایی مجبورند به خاطر ترس از دست دادن شغل هایشان به سر کار خود باز گردند و متاسفانه مادران جوان زمانی که از محل کار به خانه می آیند زمان زیادی برای سپری کردن با فرزندانشان ندارند.
 
او اظهار داشت که کارکنان خانم گوگل پس از زایمان ۱۸ هفته مرخصی همراه با حقوق خواهند داشت و این مرخصی برای پدران برابر با ۱۲ هفته خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.