رگولاتوری

September 20, 2015
11:55 یکشنبه، 29ام شهریورماه 1394
کد خبر: 73394

تقی پور: دعوت نشدن انتظاری به جلسه اخیر شورای فضای مجازی خلاف قانون بود

عضو شورای عالی فضای مجازی درباره حواشی اخیر در جریان جابجایی دبیر این شورا، گفت: دعوت نشدن آقای انتظاری به جلسه اخیر به عنوان دبیر شورا، خلاف قانون بود.
 
رضا تقی‌پور عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله خزعلی در مدرسه عالی شهید مطهری، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره وضعیت تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید با توجه به انتقادات موجود در دوره گذشته، اظهار داشت: با توصیه موکد مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که اخیراً بعد از صدور حکم جدید شورا خدمت ایشان بودیم، فکر می‌کنم که این مشکل برطرف شده باشد.
 
وی افزود: یکی از تاکیدات ایشان و از جمله مسائلی که به همه اعضا سفارش کردند، این بود که جلسات شورای عالی منظم تشکیل شود و در رابطه با مسائل اساسی فضای مجازی، تصمیم‌گیری شود.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری حتی تاکید کردند که در غیاب رئیس‌جمهور محترم به عنوان رئیس شورا، نایب رئیس شورا جلسات را اداره کند تا عدم حضور رئیس، باعث تعطیلی جلسات نشود.
 
تقی‌پور در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در مورد حواشی پیش آمده در جریان جابجایی دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: آقای مهندس انتظاری به عنوان دبیر شورا، عضو جلسه بود و دعوت نشدن ایشان به جلسه اخیر خلاف قانون بوده است. اما این مساله که بدون دبیر هم جلسات می‌تواند تشکیل شود، شاید اشکالی وارد نباشد ولی در هر صورت اینکه یک نفر از اعضای جلسه دعوت نشود، یعنی قاعدتاً قانون رعایت نشده است.
 
وی با اشاره به انتصاب دبیر سابق این شورا به عنوان عضو حقیقی با حکم روز گذشته رهبر معظم انقلاب، گفت: در جلسه‌ای هم که ایشان حضور نداشتند، همه اعضا از زحمات و خدمات ایشان تقدیر کردند؛ از جمله رئیس محترم مجلس و بسیاری از اعضای حقیقی شورا که از نزدیک با ایشان همکاری داشته‌اند نیز از تلاش‌های ایشان تشکر کردند.
 
تقی‌پور تصریح کرد: باید عملکرد مرکز ملی فضای مجازی را از عملکرد شورای عالی فضای مجازی تفکیک کنیم؛ چرا که در دوره گذشته با وجود عدم تشکیل جلسات منظم شورای عالی، مرکز ملی فضای مجازی و کمیسیون‌های آن فعال بودند و به بسیاری از مسائل روز جامعه در حوزه فضای مجازی پرداخته‌اند که الان در نوبت طرح در صحن شورا قرار دارد.
 
۴۰ طرح در نوبت بررسی در شورای عالی فضای قرار دارد
 
وی درباره مهمترین اولویت‌های شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید اظهار داشت: طرح‌های زیادی از گذشته در کمیسیون شورا بررسی شده و یا در دست بررسی است و منتظر ورود آنها به صحن هستیم.
 
تقی‌پور خاطرنشان کرد: ۴۰ طرح در حوزه فضای مجازی در دستور بررسی است و متمرکز بر مسائل و چالش‌های اصلی فضای مجازی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.