اپلیکیشن

تحلیل بازار

فناوری

لبه تکنولوژی

September 26, 2015
11:28 شنبه، 4ام مهرماه 1394
کد خبر: 73503

پروژه اینترنت رایگان فیس‌بوک تغییر نام داد

شرکت فیس‌بوک طرحی را با نام Internet.org پیش می‌برد که بر اساس آن می‌کوشد اینترنت رایگان را به دست کاربران جهانی برساند. این طرح هم‌اکنون به‌روزرسانی شده است تا ضمن در اختیار گرفتن قابلیت‌های امنیتی و کنترلی جدید، کاربران با نام متفاوت از آن استفاده کنند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که از این پسر پروژه Internet.org را با نام Free Basics پیش می‌برد. این تغییر نام در تمام ابزارهای کاربردی مربوطه و سایت اینترنتی موبایلی مخصوص اینترنت رایگان فیس‌بوک اعمال شده است.

این شرکت در وبلاگ رسمی خود توضیح داد: «ما تغییراتی را اعمال کردیم تا بتوانیم اولویت‌های Internet.org را از برنامه‌ریزی گرفته تا ارایه خدمات، بهتر شناسایی کنیم. این اتفاق تغییر نام پروژه به Free Basics را هم شامل می‌شود. هر کاربری که هم‌اکنون از ابزار مربوط به این طرح استفاده می‌کند، همچنان می‌تواند روی دستگاه اندرویدی خود خدمات مربوطه را در اختیار بگیرد. ابزار مذکور از این پس با نام Free Basics در فروشگاه اینترنتی Google Play عرضه می‌شود».

از زمانی که «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس‌بوک برای نخستین بار طرح ارایه خدمات رایگان اینترنتی به کاربران جهانی را معرفی کرد حدود دو سال می‌گذرد. این شرکت ادعا کرده است که در فاز نخست طرح خود به دوسوم مردم جهان معادل 5 میلیارد نفر اینترنت رایگان می‌دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.