اپراتورها

تلفن همراه

September 26, 2015
13:35 شنبه، 4ام مهرماه 1394
کد خبر: 73505

مدیرعامل همراه اول خبر داد: افزایش سه برابری حجم تماس همراه اول در حادثه منا

مدیرعامل همراه اول از افزایش سه برابری حجم تماس حجاج پس از حادثه دلخراش منا خبر داد.
وحید صدوقی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه تله‌کام، گفت: در دو روز گذشته به دلیل حادثه منا روزانه بالغ بر ۵۰۰ هزار دقیقه مکالمه در شبکه بین‌الملل همراه اول مبادله شد.
 
وی تصریح کرد: این آمار نسبت به روزهای قبل که از سوی حجاج تماس برقرار شده بود، افزایش سه برابری داشته است به نحوی که پیش از این روزانه ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دقیقه مکالمه از سوی حجاج بیت‌الله الحرام مبادله می‌شد.
 
صدوقی با بیان اینکه ۲ اتفاقی که در ایام حج امسال افتاد باعث افزایش میزان ترافیک مکالمات و تماس حجاج شد، ادامه داد: همراه اول تمامی این ترافیک را مدیریت کرده و پاسخگوی کامل حجاج بود.
 
وی با بیان اینکه کیفیت مکالمات ورودی و خروجی همراه اول در مکه، مدینه، عرفات و منا وضعیت خوبی داشته، گفت: ۲۷ هزار مشترک همراه اول در ایام حج امسال از سیم‌کارت‌های خود استفاده می‌کنند و برآوردها حاکی از آن است که ۵۰ درصد حجاج دارای سیم‌کارت همراه اول هستند.
 
صدوقی با بیان اینکه در دو روز گذشته اختلالی در شبکه نداشته‌ایم، گفت: مکالمات مشترکان همراه اول در عربستان با هر سه اپراتور سعودی انجام شده و کانال‌های ترافیک و سیگنال‌های تامین‌کننده بدون اختلال بوده‌اند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه ترافیک حجاج در منا هنوز به حالت عادی برنگشته است، گفت: همچنان میزان تماس و تبادل ترافیک مکالمات در شبکه همراه اول بالا است.
 
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اختلال در دکل‌های موبایل به دلیل طوفان که حتی باعث سقوط جرثقیل شد نیز گفت: دکل‌های موبایل دارای پایداری نسبی هستند و حتی در طوفان تهران نیز که ۱۱۰ دکل اینترنتی سقوط کرد، آسیبی به دکل‌های موبایل همراه اول وارد نشد.
 
صدوقی در مورد وضعیت استفاده از اینترنت موبایل از سوی حجاج نیز گفت: میزان استفاده حجاج از اینترنت و دیتا خیلی زیاد نیست و بیشتر حجاج ترجیح می‌دهند از مکالمات شبکه موبایل استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.