اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 30, 2015
10:52 چهارشنبه، 8ام مهرماه 1394
کد خبر: 73567

معاون وزیر ارتباطات خواستار استفاده از ظرفیت های بازار اینترنت اشیاء شد

معاون فناوری و نوآوری وزارت، در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله‌کام، با اشاره به اینکه بازار اینترنت اشیا در سال‌های آینده به 11 هزار میلیارد دلار خواهد رسید، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های بین‌المللی حدود نیمی از این بازار در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار دارد و این بازار آنقدر بزرگ است که زمینه ورود برای همه فعالان این حوزه باز است.
 
امیرحسین دوایی امروز در  این مراسم با تقدیر از فعالان عرصه صنعت مخابراتی کشور، که پرچم تولید ملی را علیرغم تمام مشکلات بر دوش خود حمل می کنند، گفت: برای رسیدن به پاسخ های مطلوب باید سوالات مطلوب داشت.
 
وی با اشاره به سهم فناوری های پیشرفته در صادرات کشور گفت: سهم فناوری‌های پیشرفته در صادرات کشور در سال 83 رقم یک و نیم درصدی بود که در سال 92 به 0.76 و در سال گذشته هم 0.53 درصد رسید.
 
معاون وزیر ارتباطات، در ادامه صنعت مخابرات را متکی به صنعت الکترونیک برشمرد و ادامه داد: مهم ترین توانمندی صنعت طراحی پایه است و در صنعت دانش بر و متکی به R&D دچار ‌ضعف هستیم و در این شرایط چاره‌ای نداریم جز اینکه توانمندی‌های خود را ارتقا داده و به این چرخه ورود کنیم.
 
وی با اشاره به اینترنت اشیا گفت: این بازار در بخش های مختلفی تقسیم شده است و با توجه به این که نیمی از این بازار در کشورهای در حال توسعه است، جای کار زیادی دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات ارتباط بین اشیا را از طریق سنسورها برشمرد و گفت: علیرغم تصور ما، که بازار موبایل بزرگترین بازار است، اینترنت اشیا بزرگ ترین بازار را به خود اختصاص داده است.
 
 وی آینده این بخش را ورود به اتوماسیون و ارتباط بین نرم افزارهادانست و افزود: امیدواریم در این فضای نوآوری وارد شویم.
 
دوایی با بیان این که بزرگترین بخش بازار آینده خدمات B2B است، اظهار داشت: سخت افزارهای مخابراتی علاوه بر داده و صوت باید خدمات IT را هم مبادله کند.
 
معاون وزیر ارتباطات، توضیح داد: شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری ایرانی را برای مشارکت با هم و سرمایه گذاری مشترک با SME های بین المللی، باید تشویق کرد چرا که صنعت آینده دنیا  سسنوریک روی نانو الکترونیک و ماکروالکترونیک است و اگر امروز روی این سرمایه گذاری کنیم  به بازار بزرگ اینترنت اشیا خواهیم رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.