باندپهن

باندپهن ثابت

October 2, 2015
14:03 جمعه، 10ام مهرماه 1394
کد خبر: 73618

رئیس شرکت مخابرات ایران: اگر به مخابرات توجه نکنید سرنوشتی بدتر از سایپا و ایران‌خودرو خواهد داشت

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: از مسئولان و نمایندگان مجلس انتظار داریم مخابرات را به عنوان بخش زیربنایی ببینند تا مشکلات‌مان حل شود؛ چنانچه اگر به مخابرات توجه نشود ممکن است سرنوشتی بدتر از ایران خودرو و سایپا داشته باشد. در حال حاضر مخابرات ایران افتخار دارد با تعرفه سال 1382 مجموعه خود را اداره می‌کند که بیانگر مدیریت بهینه است در صورتی که نرخ تعرفه‌هایی نظیر آب، برق، تلفن، گاز و … از سال 1382 تاکنون بسیار تغییر کرده است.
 
سیدمصطفی سیدهاشمی در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات گیلان گفت: در حال حاضر هشت شهرستان گیلان مجهز به اینترنت نسل سوم (G3) هستند و دیگر شهرستان‌ها هم تا دهه فجر سالجاری به شبکه G3 متصل می‌شوند.
 
وی ادامه داد: به حمایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت دفاع از حق و حقوق مخابرات ایران به عنوان یک شرکت خصوصی نیاز داریم. مهم‌ترین ویژگی این خصوصی‌سازی این بوده که طی شش سال توانستیم 20 هزار میلیارد تومان در شرکت مخابرات ایران سرمایه‌گذاری جذب کنیم.
 
سیدهاشمی اضافه کرد: طی دو سال گذشته تاکنون، 161 میلیارد تومان فقط در شرکت مخابرات گیلان سرمایه‌گذاری شده است که در هیچ استانی سابقه نداشته است.
 
وی تصریح کرد: اینترنت نسل چهارم در حال حاضر به دلیل وضعیت اقتصادی و رکود خیلی برای عموم کاربرد ندارد و فقط 5 سایت در استان گیلان مجهز به نسل چهارم هستند که قطعا با بهتر شدن اوضاع اقتصادی همه شهرستان‌ها هم از این نعمت برخوردار می‌شوند.
 
سیدهاشمی با بیان اینکه ما به دوستان در مخابرات ایران قول دادیم که هر استان به ازای هر پروژه‌ای که به بهره‌برداری می‌رساند، یک میلیون تومان پاداش دریافت می‌کند، گفت: سهم استان گیلان به دلیل 200 پروژه‌ای که افتتاح کرده، 200 میلیون تومان می‌شود و این مبلغ بین کسانی که در راه‌اندازی، طراحی و اجرای پروژه‌های همکاری داشتند، تقسیم خواهد شد. انگیزه دادن به همکاران یکی از مهم‌ترین اصول توسعه است لذا بخش خصوصی برای این خلق شده تا در جهت سوق دادن کارها و اتکای بهره‌وری سرمایه‌گذاری کند.
 
سیدهاشمی یادآور شد: پس از خصوصی‌سازی حق ذخیره مرخصی همه کارمندان را پرداخت کردیم که حدود 94 میلیارد تومان هزینه داشت، اما در این بین عده‌ای از همکاران اعتراض کردند که باید به نرخ روز محاسبه می‌شد لذا برخی استان‌ها شکایت کردند، اما برخی استان‌ها مانند گیلان به ما نامه زدند؛ در نهایت آنانی که شکایت کردند و محکوم شدند که هیچ آن عده‌ای که شکایت نکردند و منتظر ماندند باید بگویم که به زودی حق آنان پرداخت می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.