سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 2, 2015
15:36 جمعه، 10ام مهرماه 1394
کد خبر: 73626

اپلیکیشن‌های آفیس به صورت پیش‌فرض روی محصولات اندرویدی ایسوس نصب می‌شوند

در بازاری که هر روز کمپانی‌های بزرگ و مشهور به فکر سبقت گرفتن از دیگران هستند، این مایکروسافت است که به خوبی توانسته به لطف سرویس‌ها و خدمات خود به خوبی از دنیای دستگاه‌های اندرویدی درآمدزایی کند. حالا خبر می‌رسد به زودی اپلیکیشن‌های مجموعه‌ی آفیس به صورت پیش‌فرض روی محصولات اندرویدی ایسوس نصب خواهند شد.
 
مایکروسافت در تصمیم‌گیری‌های جدید خود برای فراگیرتر کردن استفاده از اپلیکیشن‌های آفیس و دیگر سرویس‌های خود سعی کرده هزینه‌های مربوط به حق لایسنس را کاهش داده یا حذف کند تا کاربران بیشتری بتوانند روی گوشی‌های موبایل یا تبلت‌های اندرویدی خود از خدمات ردموندی‌ها لذت ببرند.
 
حالا در اقدامی تازه قرارداد همکاری مایکروسافت و ایسوس برای نصب اپلیکیشن‌های مجموعه‌ی آفیس و برخی سرویس‌های دیگر به صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های اندرویدی تولید شده کمپانی تایوانی به امضا رسیده که نشان می‌دهد ایسوس سعی کرده از رقبای خود جا نماند.
 
البته ایسوس اولین کمپانی نیست که تصمیم گرفته بسته آفیس مایکروسافت را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های نصب کند و در حال حاضر ۳۰ تولیدکننده برتر از سراسر دنیا قرارداد مشابهی را با مایکروسافت به امضا رسانده‌اند. از مهمترین برندها می‌توان به قرارداد سامسونگ با ردموندی‌ها اشاره کرد که اوایل سال جاری میلادی به امضا رسید و تا کنون اپلیکیشن‌های آفیس را بروی دستگاه‌های رده‌بالای خود مانند گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 اج و گلکسی نوت 5 نصب کرده است.
 
خبر این قرارداد در حالی منتشر شده که روز گذشته اعلام شد گوگل و مایکروسافت نزاع پتنتی خود را کنار گذاشته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.