اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 3, 2015
12:29 شنبه، 11ام مهرماه 1394
کد خبر: 73632

قائم مقام سازمان صداوسیما خبر داد: اعطای مجوز به پنج شرکت برای ارائه خدمات تلویزیون اینترنتی

عضو شورای عالی فضای مجازی از اعطای مجوز ارائه خدمات IPTV صداوسیما به پنج شرکت خبر داد.
 
مهدی اخوان بهابادی در جمع خبرنگاران برخی خبرگزاری‌ها به ارائه توضیحاتی درباره خدمات IPTV پرداخته و از پاسخگویی به سوالات دیگری در خصوص عملکرد شورای عالی فضای مجازی امتناع کرد و این موضوع را وظیفه دبیر شورا دانست.
 
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: در جلسات شورا در این خصوص صحبت‌های متعددی مطرح می‌شود اما به هر حال شورا ساختاری مدون و مشخص دارد و یکی از مسئولیت‌های دبیر شورا، اطلاع‌رسانی درباره تصمیمات گرفته شده است.
 
اخوان با بیان اینکه اکنون فضای شورای عالی فضای مجازی، فضای همدلی و همراهی است، درباره اینکه چرا موضوعات اساسی در این شورا مورد بحث و بررسی قرار نمی‌گیرد، توضیح داد: چرا این موضوع را از من می‌پرسید؛ من عضو حقیقی شورا هستم اما اطلاع‌رسانی درباره موضوعات مختلفی که در شورا مطرح می‌شود به طور کانالیزه مشخص است.
 
او تاکید کرد: قطعا در شورای عالی فضای مجازی راجع به موضوعات مختلفی بحث می‌شود و عملکرد دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت ارتباطات و پروژه‌های مختلف بررسی می‌شود اما معنی این بحث‌ها آن نیست که هر صحبتی در شورا انجام می‌شود به حالت رسانه‌ای در آید.
 
قائم مقام سازمان صداوسیما در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در حال حاضر روند تکنولوژی دنیا در حوزه ICT به سمت تصویر پیش می‌رود، متذکر شد: طی سال‌های آتی بخش عمده‌ای از ترافیک شبکه‌های اجتماعی به تصاویر اختصاص خواهد یافت و سازمان صداوسیما به عنوان متولی تصویر فراگیر در کشور لازم است در این حوزه ورود کند.
 
وی ادامه داد: بر همین اساس طی یک فراخوان عمومی در حوزه IPTV این سازمان اسناد شرکت‌هایی که در فراخوان شرکت کرده بودند را بررسی کرد و در نهایت پنج شرکت انتخاب شدند تا به عنوان نماینده سازمان صداوسیما در ارائه خدمات تلویزیون اینترنتی فعالیت کنند که البته از میان این شرکت‌ها چهار شرکت تاکنون به مرحله عقد قرارداد رسیده‌اند و با شرکت پنجم در حال مذاکره هستیم.
 
اخوان در عین حال یادآور شد: این شرکت‌ها برای فعالیت نیاز به مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارند و اکنون فعالیت‌های خود را شروع کرده و در حال انجام مقدمات فنی هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.