بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 5, 2015
9:30 دوشنبه، 13ام مهرماه 1394
کد خبر: 73663

وزیر ارتباطات: پست بانک به بانک تخصصی ICT تبدیل می‌شود

وزیر ارتباطات گفت: تلاش می‌کنیم پست بانک به بانک تخصصی ICT زیرا این بانک می‌تواند مسایل مختلف مالی این بخش را حل کند.
 
محمود واعظی در دومین نشست فعالان بخش فاوای کشور با کنایه به برخی سخنرانان که به جای طرح مشکل‌شان در این بخش به معرفی شرکت‌شان و کارهایی که انجام داده‌اند، اظهار کرد: دو ساعت و نیم است دارم با خودم فکر می‌کنم از وقت می‌شود خیلی بهتر استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه پنج دقیقه وقت به تمامی سخنرانان و فعالان بخش ICT داده‌اند تا به بیان مشکلات‌شان بپردازند، گفت: این زمان صرف این است که در دو سه کلام بگویید مشکل‌تان چیست و چکار باید کرد. دنبال این هستیم تا جلسه دوستانه باشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شرکتی که نتواند مشکلش را خیلی کوتاه بیان کند فایده ندارد؛ قرار است هر سه ماه یک بار جلسه‌ای این چنینی با هم داشته باشیم اما هدف‌مان این نیست سالن همایش‌های شهید قندی پر شود بلکه هر بار باید کسانی را دعوت کنیم که کار دارند و کار انجام می‌دهند.
 
وی گفت: اگر موضوع هم فکی از این جلسات بیرون نیاید گمان می‌کنم وقت همه گرفته شود. حاصل این قبیل جلسات باید حل مشکلات باشد.
 
واعظی با بیان اینکهقطعا در شرایط پساتحریم شرایط کشور عوض می‌شود، ابراز کرد: مسائل بانکی دگرگون و روابط با شرکت‌های خارجی تسهیل می‌شود و از این حیث باید برای بعد از تحریم‌ها آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.
 
او به صورت تیتروار به ارائه سیاست‌های این وزاتخانه پرداخت و گفت: 1. مطالعه فعالیت‌های جدید، 2.توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز فعالیت بازیگران ICT، 3. بزرگ‌سازی این بخش در قیاس با دنیا، 4. رقابت سالم، 5. هدف‌گذاری برای اشتغال 200 هزار فارغ‌التحصیل این حوزه، 6. حمایت از بخش خصوصی و 7. تلاش برای تبدیل پست بانک به بانک تخصصی ICT زیرا پست بانک می‌تواند مسایل مختلف مالی این بخش را حل کند.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه حاضر هستم با آقای سیف در بانک مرکزی برای ارائه شرایطی نظیر یوزانس صحبت کنم، گفت: انتظار بی‌جایی نیست که شرکت‌های این حوزه با وندورهای خارجی صحبت کنند و یوزانس مثلا سه ساله بگیرند اما داخل کشور مانع آن شوند.
 
وی با بیان اینکه افزایش چهار درصدی تعرفه‌های گمرکی را بنده در دولت مطرح کردم، خطاب به مدیر پروژه USo که این موضوع را مانع ترخیص برخی تجهیزات ارتباطی می‌دانست گفت: انتظار فرج در این بخش را نداشته باشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.