امینت

تلفن همراه

October 6, 2015
8:42 سه شنبه، 14ام مهرماه 1394
کد خبر: 73683

درخواست شرکت‌های SAP از وزیر ارتباطات: هزینه‌ پروانه اپراتور ماهواره‌ای را بالا نبرید

نماینده شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای خطاب به وزیر ارتباطات گفت: امیدواریم در دوره اول این پروانه‌ها هزینه‌های زیادی منظور نگردد.
 
هم‌زمان با مشخص شدن رویکرد دولت در ارائه پروانه اپراتور ماهواره‌ای به یک کنسرسیوم و با توجه به اینکه بررسی سیاست‌های اصول صدور این پروانه در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است، نماینده شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای خواسته خود را از وزیر ارتباطات در حضور وی مطرح کرد.
 
سمیعی به نمایندگی از طرف شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای (SAP) با بیان اینکه اکنون از 14 هاب ماهواره‌ای با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مختلف برای مشترکان بزرگ، از هفت هاب برای مشترکان کوچک و 10 گیت‌وی ثبت شده برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: 15 هزار ترمینال فعال داریم که بدون نیاز به تجهیزات پایه قابلیت توسعه تا 30 هزار ترمینال را هم دارد.
 
وی با بیان اینکه سه درصد دسترسی‌ها به اینترنت در دنیا از طریق ماهواره صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اما این میزان در ایران صفر است.
 
او افزود: در حوزه خدمات ماهواره‌ای، بازارهای خارجی به شدت قابلیت توسعه دارد زیرا تعداد مراجعات خیلی بالاست؛ آمادگی داریم در این زمینه اقداماتی را انجام دهیم.
 
این فعال بخش خدمات ماهواره‌ای با بیان اینکه خوشحالیم بعد سال‌ها پروانه اپراتوری ما در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از وزیر ارتباطات خواستاریم تا تضمین‌های لازم برای امنیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در روند اعطای این پروانه‌ها ببینند.
 
وی همچنین گفت: امیدواریم در دوره اول این پروانه‌ها هزینه‌های زیادی منظور نگردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.