رگولاتوری

October 6, 2015
12:53 سه شنبه، 14ام مهرماه 1394
کد خبر: 73693

وزیر ارتباطات تاکید کرد: خدمت به روستائیان از افتخارات دولت یازدهم

وزیر ارتباطات گفت: پست بانک ایران، بانک تخصصی حوزه ICT و بانک توسعه روستائی است که توانسته با ارائه خدمات خرده‌بانکداری در این مناطق و در راستای حمایت از کسب و‌کارهای کوچک و متوسط و تولیدات ملی در زمینه اشتغال‌زائی و محرومیت‌زدائی گام‌های مؤثری بردارد.
 
محمود واعظی در همایش ملی روز روستا با اشاره به عدم توجیه اقتصادی حضور سایر بانک‌ها در مناطق روستائی و کم برخوردار جهت ارائه خدمات بانکی و پوشش‌ بیش از 30درصدی این مناطق توسط پست بانک ایران اظهار کرد: ارائه خدمات پولی و بانکی توسط 14هزار باجه و دفتر نمایندگی بانکی، ایجاد بیش از 80 هزار شغل از طریق اعطای تسهیلات، افتتاح بیش از 7 میلیون حساب پس‌انداز روستائی، پرداخت بیش از 11 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه روستائی و پرداخت یارانه یک میلیون و 600 هزار خانوار روستائی خدمتی است که این بانک در راستای برنامه‌های دولت و توسعه عدالت اجتماعی انجام می‌دهد.
 
واعظی در ادامه با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ بانکداری الکترونیک در سطح کشور عنوان‌کرد: خوشبختانه پست بانک ایران با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با نصب و بهره‌برداری بیش از 61 هزار دستگاه خودپرداز (ATM)، پایانه فروش (POS) و پایانه شعب (PINPAD) در سطح روستاهای کشور توانسته است خدمات شایسته‌ای را به هموطنان روستائی ارائه کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت در تلاش است تا امکانات روستائیان نیز همانند شهرنشین‌ها شود گفت: خدمت به روستائیان از افتخارات دولت یازدهم است.
 
همایش ملی روز روستا به مناسبت پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و با رویکرد تبیین نقش روستاها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طی روزهای سیزدهم و چهاردهم مهرماه سال جاری در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاهی از توانمندی‌های روستاها در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران با عنوان "روستا کانون تولید و ارزش‌آفرینی" برپا شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.