فناوری اطلاعات

October 10, 2015
8:30 شنبه، 18ام مهرماه 1394
کد خبر: 73713

معاون وزیر ارتباطات خبر داد: برگزاری ۵۰ استارتاپ ویکند در کشور/تولید ۴۰ هزار اپلیکیشن بومی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری ۵۰ رویداد استارتاپ ویکند طی دو سال اخیر خبر داد.
نصرالله جهانگرد در همایش استارت آپ ویکند که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد غرب برگزار شد، اظهار داشت: در دو سال گذشته بیش از ۵۰ استارتاپ ویکند در کشور با هدف توسعه کسب و کارهای مرتبط با فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی برگزار شده است.
 
وی با ارائه گزارشی از وضعیت توسعه IT در کشور، گفت: در تمام برنامه های توسعه در دنیا به سه قطب اقتصاد، فرهنگ و امنیت توجه می شود.
 
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در برنامه تمام کشورها در دو دهه اخیر سه عامل سرمایه انسانی، تکنولوژی و دغدغه های زیست محیطی به این موارد اضافه شده اند، خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی توسعه کشورها ترکیبی از این عوامل در نظر گرفته می شود، و پیشران تمام آنها فناوری است.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با اشاره به موقعیت خوب ایران در زمینه تولید علم افزود: دنیا به دنبال تبدیل مباحث تئوریک به مهارت و ثروت است که باید در این زمینه اقدام کنیم.
 
وی با تاکید بر خلاقیت و نوآوری خطاب به فعالان عرصه استارتاپ گفت: شما در جایگاه تبدیل دانش تئوریک به مهارت و ثروت هستید و هر چیزی که تبدیل به ارزش افزوده شود، قدرت آفرین است.
 
جهانگرد با تاکید بر اینکه ما با هم در توسعه ایران شریک هستیم، افزود: در این حوزه ما کمک کرده و بستر را برای شما فراهم می کنیم.
 
وی به راه اندازی نسل سوم موبایل (۳G) در کشور و افزایش اپلیکیشن ها از ۵ هزار به ۴۰ هزار در کشور اشاره کرد و گفت: خطوط بین المللی از جنوب ایران گذشته و یک خط ۳.۵ ترابیت بر ثانیه ای هم از چابهار آغاز و از آذربایجان بیرون رفته و به آلمان می رسد. انتظار داریم در طی پنج سال آینده از این خطوط چند مورد دیگر اجرا کنیم.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به طراحی شبکه کشور در گذشته برای انتقال صوت، از تعویض کل معماری شبکه در ایران خبر داد و اظهار داشت: در آستانه تغییر بزرگی برای هدایت ترافیک دیتا هستیم.
 
جهانگرد گفت: کل بازار تلکام ایران ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی است و بازار آن حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال است که تا برنامه ششم به ۶۰ هزار میلیارد ریال می رسد و از این میزان حدود ۳۰ درصد در بخش شبکه و بقیه در اپلیکیشن است.
 
وی با تاکید بر این که تمام تلاش ما این است که با همکاری شما یک ایده به سرعت تبدیل به خدمت و ثروت شود، خاطرنشان کرد: برآورد ما حداقل ۲۰ هزار شرکت استارتاپ است که به خلق ثروت در کشور کمک کنند و در این راستا، حمایت از استارت آپ ها را هدفگذاری کرده ایم.
 
جهانگرد با تاکید بر هرگونه حمایت لازم جهت راه اندازی کسب و کارها از ایجاد اکوسیستمی که تمام بازیگران این میدان در آن وصل شده و به سرعت به نتیجه برسند خبر داد و گفت: به این ترتیب، هر چه سریعتر ایده ها به کسب و کار تبدیل می شوند.
 
وی گفت: به زودی استارت آپ ویکند با حضور یک کمپانی بزرگ خواهیم داشت تا به این ترتیب عرضه و تقاضا را کنار هم بیاوریم.
 
جهانگرد با اشاره به احصا ۵۰۰ تا ۶۰۰ خدمت دولتی گفت: این خدمات در ۱۴ خوشه تقسیم بندی شده اند که زمینه خوبی به عنوان داده های جانبی و اولیه برای کسب و کارهای نو است و می توانید برای هر کدام برنامه نویسی و در کنار آن صدها اپلیکیشن طراحی کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.