اینترنت و شبکه

October 10, 2015
9:25 شنبه، 18ام مهرماه 1394
کد خبر: 73721

برنامه افزایش ظرفیت اینترنت ایران تدوین شد

iran internet user 4.jpg

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تلاش برای ارتقاء ظرفیت اینترنت بین‌الملل از 2 به 8 ترابیت بر ثانیه تا سال 2017 و 16 ترابیت تا پایان سال 2020 برنامه‌ای تدوین شده در این شرکت است.
 
 
محمود خسروی که به عنوان سخنران ویژه کنفرانس ظرفیت اوراسیا 2015 ترکیه در جمع نمایندگان کشورهای این منطقه سخن می‌گفت با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان فراهم آورنده اصلی Core مرکزی شبکه مخابراتی ایران وظیفه تامین شبکه Backbone را دارد، گفت: در واقع بستر اصلی تمامی اپراتورهای ثابت و سیار داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را فراهم می‌کند.
 
وی گفت: استقبال جمعیت جوان و بازار فعال مخابراتی ایران از اینترنت با ظرفیت بالا و کیفیت سرویس خوب، زمینه لازم جهت رشد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در این کشور را فراهم کرده است.
 
معاون وزیر ارتباطات درباره سیاست‌های توسعه‌ای شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تلاش برای ارتقاء ظرفیت اینترنت بین‌الملل از 2 به 8 ترابیت بر ثانیه تا سال 2017 و 16 ترابیت تا پایان سال 2020 برنامه‌ای تدوین شده در این شرکت است.
 
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: توسعه شبکه برای افزایش ترانزیت بین‌الملل از 300گیگابیت بر ثانیه به 20 ترابیت در 2017 و 30ترا تا سال 2020 را پیش‌بینی کرده‌ایم.
 
او با تاکید بر این نکته که هیچ محدودیتی پیش روی شرکت ارتباطات زیرساخت وجود ندارد، تصریح کرد: این شرکت از هرگونه مشارکت بین‌المللی در این عرصه استقبال می‌کند.
 
خسروی درباره تاثیر تنظیم مقررات بر آینده ICT  کشور گفت :اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی از یک‌سو و باز شدن فضای تجارت جهانی ایران در دوران پس از تحریم از سوی دیگر، زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بخش مخابرات و ارتباطات ایران فراهم می‌کند.
 
وی مشارکت در پروژه‌های توسعه خدمات مخابراتی در سطح ایران و منطقه را از جمله اولویت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت دانست که نقش ویژه‌ای در افزایش رشد اقتصادی کشور بازی می‌کند.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره استراتژی ایران برای ورود به  بازار مخابراتی منطقه اوراسیا تصریح کرد: خرید و فروش ظرفیت ارتباطی، ارائه و خرید سرویس با کیفیت و قیمت مناسب، استراتژی اصلی ایران در این بازار است.
 
او مشارکت در کنسرسیوم‌های بین‌المللی برای ارائه خدمات در سطح بین‌الملل، ترانزیت ارتباطات مخابراتی منطقه مشابه با پروژه EPEG ، توزیع محتوا در ایران و منطقه CDN، ارائه خدمات Host و Telehosting  را از دیگر شیوه‌های حضور ایران در بازار ارتباطات بین‌الملل اعلام کرد.
 
وی درباره تلاش ترکیه برای تبدیل شدن به مرکز اصلی ترانزیت ارتباطات بین‌الملل منطقه گفت: سیاست ما در عرصه مخابرات و ارتباطات منطقه بر اصل تعامل با تمامی شرکای تجاری و مخصوصا کشورهای هم مرز و همسایه بنا شده است.
 
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه موقعیت ترکیه و ایران در کنار یکدیگر برای ترانزیت ترافیک اروپا به آب‌های آزاد جنوب و اتصال به شبه قاره هند و چین، امتیازی بزرگ است، همکاری بیشتر این دو کشور را موضوعی پر اهمیت و استراتژیک برای توسعه ارتباطات منطقه و بین‌الملل دانست.
 
  کنفرانس ظرفیت اوراسیا 2015 ترکیه با هدف افزایش ظرفیت انتقال بین‌الملل کشورهای آسیایی اروپایی هفتم و هشتم مهر ماه در استانبول برگزار شد که در آن مدیران ارشد شرکت‌های مطرح مخابراتی جهان شرکت داشتند.
 
این کنفرانس همه ساله با تمرکز بر کسب‌‌وکار و با هدف تبادل خدمات ارتباطی در سطح ملی منطقه‌ای و بین‌المللی و ایجاد فرصت‌های جدید مبادلات تجاری ارتباطی به صورت دوره‌ای در کشورهای مختلف منطقه برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.