سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 10, 2015
14:02 شنبه، 18ام مهرماه 1394
کد خبر: 73734

آموزش منطق برنامه‌نویسی در مدارس کشور

با راه اندازی کمپین کدنویسی مدارس که یکی از کمپین‌های شهروند سازمانی است در تابستان امسال برای نخستین باردر مدارس حومه شهر تهران و با همکاری کانون کارآفرینی ایران آموزش منطق برنامه‌نویسی اجرا ‌شد.
 
کمپین کودکان امید که در سال 1393 برگزیده جشنواره هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان شد، اقدام به راه اندازی کمپین «کدکده»برای نخستین بار، به‌صورت آزمایشی در چهار مدرسه هوشمند کودکان امید در حومه تهران و با هدف فراهم آوردن فرصت‌های برابر برای آموزش منطق برنامه‌نویسی به کودکان پایه پنجم و ششم دبستان کرده است.
 
این کمپین با هدف آموزش علوم کامپیوتر و منطق برنامه‌نویسی در قالب هشت کلاس در مدارس شهرستان‌های رباط کریم، قرچک، شهرری و کهریزک برگزارشد.
 
محتوای آموزشی این کلاس‌ها نیز توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های معتبر کشور و کاملاً داوطلبانه تدوین و سازماندهی شده بود. درمجموع145 دانش‌آموز، شامل 75 پسر و 70 دختر در این دوره شرکت کردند.
 
مدیر توسعه مشارکت‌های اجتماعی یکی از شرکت های برگزار کننده این کمپین در این رابطه می گوید:" هدف از برگزاری چنین دوره‌هایی را آموزش مهارت‌هایی بیش از خواندن و نوشتن به دانش‌آموزان است."
 
وی تاکید می کند:" پس از بررسی کشورهای موفق در زمینه منطق برنامه‌نویسی، دریافتیم که مناسب‌ترین زمان برای یادگیری این مهارت، دانش‌آموزان محدوده سنی کلاس پنجم و ششم دبستان است. منطق برنامه‌نویسی نه تنها بر یادگیری بهتر درس‌هایی مانند ریاضی و فیزیک تأثیرمی‌گذارد، بلکه دانش‌آموزان را برای بازار کار آینده نیز آماده می‌کند؛ از طرف دیگر، دانش‌آموزان به کمک منطق برنامه‌نویسی، یاد می‌گیرند برای هر مسئله راه‌حل‌های مختلفی بیابند و در مواجهه با مسائل، آن‌ها را به اجزای کوچک‌تری تبدیل کنند تا بتوانند به راه‌حلی مناسب برسند. آشنایی با منطق برنامه‌نویسی به‌تمامی جنبه‌های زندگی حرفه‌ای و اجتماعی آینده‌ آن‌‌ها کمک خواهد کرد.
 
این کمپین با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان تهران، سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران، سازمان بهزیستی کل کشور و نهادهای دولتی مرتبط، سازمان‌های غیردولتی چون انجمن نابینایان، مؤسسه عصای سفید و انجمن تعالی صورت گرفته است.
 
طبق تفاهم‌‌نامه‌های امضاشده‌ با این دستگاه‌ها، شرکت سامسونگ نیز برای تجهیز این مراکز به تکنولوژی و تجهیزات موردنیاز اقدام می‌کند تا دسترسی افراد درمناطق محروم به امکانات آموزشی روز دنیا را فراهم آورد؛ گفتنی است که تمامی دانش‌آموزانی که در این دوره شرکت کرده بودند نیز گواهی‌نامه آموزش کدنویسی دریافت کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.