فناوری اطلاعات

October 10, 2015
14:03 شنبه، 18ام مهرماه 1394
کد خبر: 73735

ایران هاب پستی برای کشورهای مشترک المنافع می‌شود

پست آلمانی DHL که 60 درصد سهم بازار پست ایران در بخش پست سریع بین‌الملل را در اختیار دارد اعلام کرد که قصد دارد از ایران به عنوان هاب پستی برای کشورهای منطقه cis استفاده کند.
 
علی صراف‌زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه خطوط هوایی ایران نسبت به دیگر کشورهای خاورمیانه بسیار امن‌تر است و همچنین به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی ایران، در نظر داریم تا از ایران به عنوان هاب پستی برای کشورهای حوزه cis (کشورهای مشترک المنافع) استفاده کنیم.
 
مشاور ارشد پست DHL در خاورمیانه تصریح کرد: در همین راستا هم‌اکنون 2 مرکز عملیاتی بزرگ پستی در تهران در دست ساخت است که تکمیل آن حدود 2 سال زمان می‌برد و توسعه بزرگی برای 2 تا 3 سال آینده در خطوط هوایی و شبکه ایران انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: به این ترتیب، تعداد پروازهای هواپیمایی پست DHL در ایران بسیار بیشتر خواهد شد.
 
صراف‌زاده همچنین سهم این پست آلمانی در بازار پست ایران را 60 درصد از پست اکسپرس (پست سریع بین‌الملل) عنوان کرد و گفت: DHL به طور متوسط در کشورهای حوزه خاورمیانه حدود 40 تا 60 درصد سهم بازار دارد. اما تفاوت بازار ایران با بازاری مانند امارات متحده عربی در این است که رشد بازار در ایران بسیار سریع و در امارات بسیار کند است و رشد سهم بازار مهم‌تر از سهم بازار است.
 
وی در پاسخ به این سؤال که چرا در بازار ایران شرکت دولتی پست ایران زیان‌ده است اما شرکت‌های خارجی مانند شرکت آلمانی DHL سود می‌کند، گفت: شرکت پست کارمندان و شعب پستی زیادی در سراسر کشور دارد و همچنین دارای وظایف حاکمیتی است که هزینه زیادی را به این شرکت تحمیل می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.