رگولاتوری

October 10, 2015
16:57 شنبه، 18ام مهرماه 1394
کد خبر: 73742

دبیر کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی: نسخه الکترونیکی موبایل کلیه دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری می‌شود

دبیر کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی اظهار داشت: با ابلاغ آیین نامه توسعه و گسترش کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی دولت، زمینه شتاب‌دهی به رشد فناوری اطلاعات فراهم شده است.
 
رضا باقری اصل با بیان این مطلب که بر اساس یکی از بندهای این آیین‌نامه، می‌بایست گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در عمل به تکالیف به هیات دولت ارایه شود، افزود: با توجه به این امر و با اقدام‌های در دست اجرا، نخستین گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در عمل به تکالیف ابلاغ شده، در زمستان سال جاری به دولت ارایه خواهد شد.
 
معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب که نگاه دولت در این مصوبه، مشارکت بخش خصوصی و ارتقای جایگاه آن در حوزه فعالیت‌های ICT است، تصریح کرد: با این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند فعالیت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خود را هم به صورت منظم و در تعامل با نظام برنامه‌ریزی کشور و هم سریع‌تر عملیاتی کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: ساختار مصوبه مذکور لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای تحقق دولت الکترونیکی را به دنبال خواهد داشت و نظیر یک برنامه راهبردی است که فرآیند نظارت نیز برای آن پیش‌بینی شده است.
 
باقری اصل با اشاره به برخی از ماده‌های مصوبه توسعه و گسترش کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: با توجه به این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در راستای توزیع عادلانه فرصت‌های دسترسی به بازار، پروژه‌های خدمات مشاوره حوزه فاوا به غیر از خرید تجهیزات و سخت‌افزار را تا سقف سه برابر نصاب معادلات متوسط واگذار کنند.
 
او ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کلیه فعالیت‌های اجرایی ارایه خدمات الکترونیکی خود به مردم را در چاچوب نقشه راه توسعه دولت الکترونیکی پس از تصویب کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی از طریق مشارکت بخش خصوصی به صورت BOT و BOO انجام دهند.
 
دبیر کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی تاکید کرد: همچنین این مصوبه، خرید هر نوع نرم‌افزاری داخلی که در درگاه یکپارچه ثبت نرم‌افزارهای رایانه‌ای ثبت‌شده (ایجادشده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) بدون رعایت مالکیت فکری در کلیه دستگاه‌های دولتی را ممنوع کرده است.
 
وی با اشاره به توجه مصوبه توسعه و گسترش کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات به ایجاد دولت همراه اظهار داشت: مصوبه مذکور، برای تحقق دولت همراه کلیه دستگاه‌ها اجرایی را موظف کرده است که نسخه الکترونیکی همراه (موبایلی) خدمات خود را تهیه و پس از تأیید صحت کارکرد فنی از طریق درگاه دولت همراه سازمان فناوری اطلاعات ایران در دسترس مردم قرار دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.