اپراتورها

تلفن همراه

October 10, 2015
17:01 شنبه، 18ام مهرماه 1394
کد خبر: 73743

مشاور خاورمیانه دی‌اچ‌ال: تعداد اپراتورهای پستی در هیچ کشوری محدودیت ندارد

مشاور دی‌اچ‌ال در خاورمیانه گفت: در دنیا برای فعالیت اپراتورهای پستی هیچ محدودیتی نیست و مثلا لندن 500 شرکت پستی دارد و همین آمار برای ترکیه حدود 20-30 شرکت است.
 
شرکت حمل و نقل بین‌المللی "DHL" بعد از 40 سال فعالیت در ایران شب گذشته نشست خبری با حور اصحاب رسانه برگزار کرد.
 
این شرکت فعالیت خود را در سال 1969 آغاز کرد و در سال 2002 توسط شرکت دویچه پست که بزرگترین شرکت پستی آلمان است خریداری شد.
 
در حال حاضر این شرکت با ارائه خدمات حمل و نقل هوایی و دریایی در بیش از 180 کشور جهان فعالیت می‌کند و هر ساله میلیون‌ها بسته پستی را به سراسر جهان ارسال می‌کند.
 
پاول هاریسون مدیر عامل دی‌اچ‌ال در ایران با بیان اینکه در سال 1975 دفتر ایران را تأسیس کردیم، گفت: به مدت 40 سال با داشتن امکانات وسیع در گمرک و هشت شعبه در شهرستان‌های اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، کیش، بندر عباس و عسلویه در ایران کار کردیم.
 
وی عنوان کرد: این شرکت توانسته همگام با عصر ارتباطات پیش رفته و تمام تجهیزات و خدمات روز دنیا را به کار برد تا کیفیت تحویل محموله‌ها ارتقا یابد؛ علاوه بر اینکه منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های پستی و ارتقای خدمات‌رسانی می‌شود.
 
او افزود: دی‌اچ‌ال ایران با بیش از 220 نیروی کاری، بیش از هشت دستگاه تریلی و 10 پرواز در روز می‌تواند تمام انتظارات مشتریان را برآورده سازد. این شرکت هم‌اکنون به 120 هزار مقصد و 220 کشور دنیا ارسال کالا دارد.
 
هاریسون گفت: داشتن هشت شعبه، یک مرکز عملیاتی، دو ورودی و سه مرکز حمل و نقل باعث شده برترین ارائه دهنده خدمات حمل و نقل و یکی از بزرگترین کارفرماهای جمهوری اسلامی ایران باشیم.
 
*60 درصد پست اکسپرس ایران در اختیار دی‌اچ‌ال است*
 
علی صراف‌زاده -مشاور دی‌اچ‌ال در خاورمیانه- هم با اشاره به امنیت خطوط هوایی ایران در قیاس با کشورهای خاورمیانه اظهار کرد: موقعیت ایران استراتژیک است و می‌خواهیم از این کشور به عنوان هاب پستی برای کشورهای مشترک المنافع استفاده کنیم؛ توسعه بزرگی برای 2 تا 3 سال آینده در خطوط هوایی و شبکه ایران انجام خواهیم داد.
 
وی با بیان اینکه سهم بازار دی‌اچ‌ال از بازار ایران 60 درصد است، گفت: این میزان سهم از پست اکسپرس بین‌الملل است و 60 درصد بازار ایران را در اختیار داریم.
 
او افزود: به شکل میانگین 40 تا 60 درصد سهم بازار کشورهای خاورمیانه را داریم اما رشد بازار در ایران بسیار سریع‌تر از کشورهای دیگر است.
 
این مشاور پستی در خاورمیانه درباره دلیل ضرردهی پست دولتی ایران گفت: این شرکت کارمندان بسیاری در شعب خود دارد و همین منجر به تحمیل هزینه شده است.
 
صراف‌زاده خاطر نشان کرد: بسته های پستی به سمت الکترونیکی شدن رفته‌اند؛ پست آمریکا سال‌هاست که به دلیل کاهش نامه‌های پستی ضررده شده اما باید به سمت خدمات ارزش افزوده رفت.
 
*تحریم‌های ایران لغو هم نشود، سرمایه‌گذاری ما ادامه می‌یابد*
 
مدیر بازرگانی بخش خاورمیانه و آفریقای دی‌اچ‌ال نیز در پاسخ به این سوال که با برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، چه میزان تغییر در حجم معادلات مالی این شرکت به وجود خواهد آمد؟ف گفت: دنیا منتظر برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران است اما برنامه‌های ما سوای تحریم‌هاست.
 
وی افزود: دو مرکز عملیاتی بزرگ را طی یکی دو سال آینده در تهران راه‌اندازی می‌کنیم و در نظر داریم که پروازهای ما به شکل روزانه و دائمی در ایران باشد. باید بگویم چه تحریم باشد و چه نباشد ما در ایران سرمایه‌گذاری می کنیم.
 
*کشورهای دنیا محدودیتی برای تعداد اپراتورهای پستی ندارند*
 
صراف‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اعطای پروانه دوم اپراتور پستی در ایران را چطور ارزیابی می‌کنید و آیا گمان نمی‌کنید با این موضوع، بازار شما در حوزه پست ایران محدودتر شود؟، گفت: در دنیا برای فعالیت اپراتورهای پستی هیچ محدودیتی نیست و مثلا لندن 500 شرکت پستی دارد و همین امار برای ترکیه حدود 20-30 شرکت است.
 
وی افزود: به نظرم راه‌اندازی اپراتورهای پستی در کشورها به موقعیت اقتصادی آنها بر می‌گردد و از اینکه اپراتورهای خصوصی در کنار دولتی کار می‌کنند واهمه‌ای نیست زیرا در آمریکا نیز روال به همین شکل است.
 
او خاطر نشان کرد: معمولا اپراتورهای پست برای شروع کار نیازمند نیروی انسانی زیاد و سرمایه‌گذاری کلان هستند.
 
*دفتر کشوری دی‌اچ‌ال در فرودگاه امام (ره) راه می‌افتد*
 
هاریسون نیز در ارتباط با نحوه قیمت‌گذاری خدمات پستی گفت: دی‌اچ‌ال از منظر ارائه خدمات پستی جزو اولین شرکت خاورمیانه به حساب می‌آید. قیمت‌گذاری را براساس نیاز و سلیقه مردم انجام می‌دهیم زیرا اگر چنین نباشد استقبال از خدمات کاهش می‌یابد.
 
وی در ارتباط با تأثیر تحریم‌ها بر تجارت این شرکت نیز گفت: قطعا تحریم‌ها اثر منفی بر تجارت ما نیز داشته است اما امیدواریم در آینده تحریم‌ها علیه ایران لغو شود؛ در این صورت و با احداث دفتر کشوری در فرودگاه امام خمینی (ره)، فعالیت ما بسیار رونق می‌گیرد.
 
*دی‌اچ‌ال با تمام پست‌های دنیا رابطه خوبی دارد*
 
صراف‌زاده در پایان درباره تمایل این شرکت برای همکاری با پست دولتی ایران گفت: رابطه ما با کل پست‌های دنیا مثبت است و همکاری‌هایمان نیز دو سویه است زیرا بسیاری از خدمات ما را پست‌های دیگر ندارند. اکنون در بسیاری از دفاتر پستی دنیا، کانکسی هم به دی‌اچ‌ال اختصاص داده شده و به عبارتی ما در دل یک پست، دفتر نمایندگی زده‌ایم تا از این طریق خود مردم انتخاب کنند که از چه سرویسی استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.