تلفن همراه

گوشی

October 14, 2015
10:43 چهارشنبه، 22ام مهرماه 1394
کد خبر: 73794

جدیدترین پرچمدارهای موبایل

شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده تلفن همراه هر سال از میان دستگاه‌های تولید‌شده یک دستگاه را انتخاب می‌کنند که از دیگر گوشی‌ها برتر باشد و درواقع گل سرسبد محصولات باشد.
 
به این دستگاه‌ها در اصطلاح پرچمدار می‌گویند که هر کمپانی نیز به نوبه خود تلاش می‌کند پرچمدارش از دیگر پرچمداران تولید‌شده به دست شرکت‌های رقیب برتر باشد و توجه کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کند، در عین حال هم بتواند سهم بزرگی از فروش و سود شرکت خود را از طریق فروش این دستگاه‌ها تامین کند.
 
 بدیهی است که در این بین این دستگاه‌ها باید بهترین و بالاترین کیفیت وکارآیی را داشته باشند و به همین دلیل بیشترین قیمت را خواهند داشت. حال شما در جایگاه یک کاربر اگر می‌خواهید گوشی باکیفیت و خوش‌ساختی داشته باشید، بی‌شک باید سراغ پرچمداران بروید و انتخاب از بین این دو نیز در وهله اول بستگی به این دارد که نیاز شما چیست و چه قابلیتی از گوشی برای شما برتری دارد. درواقع در این زمینه رقابت بین دستگاه‌های کمپانی‌های متفاوت بسیار شدت می‌گیرد و هریک از آنها برتری واضح خود را در مقایسه با بقیه دارند و همچنان سعی بر حفظ آن می‌کنند.
 
در نهایت هم نمی‌توان قطعا گفت کدام‌یک صددرصد بهتر و برتر است. در ادامه ما به معرفی جدیدترین پرچمداران دنیا می‌پردازیم که در سال جاری عرضه شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.
 
لومیا 950xl
اول از همه به سراغ لومیا 950xl می‌رویم که همین چند روز پیش عرضه شد. این گوشی دارای صفحه نمایش 5/7 اینچی است و کیفیتی برابر با QHD دارد. نوع صفحه نمایش OLED با رزولوشن 2560 در 1440 است. 
پردازنده هشت‌هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا و USB نوع C از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد نیز این دستگاه قرار است با سیستم‌عامل ویندوزفون 10 وارد بازارهای جهانی شود.
 
باتری این گوشی دارای ظرفیت 3340 میلی‌آمپر ساعتی است و علاوه بر اینکه قابل تعویض است از شارژ بیسیم نیز بهره می‌برد. 
دوربین دوم این گوشی هم 5 مگاپیکسل است. مایکروسافت در این گوشی هم مانند گذشته توجه ویژه‌ای به قابلیت‌های دوربین داشته است.
 
دوربین این گوشی 20 مگاپیکسل است و مایکروسافت اعلام کرده که این دستگاه توانایی فیلمبرداری 4K را دارد. لرزش‌گیر اپتیکال، فلشRGB و دیافراگم F1.9، زمان‌های نوردهی براساس محتوای موجود، نسل جدید نوردهی دینامیک (دو زمان نوردهی در یک تصویر واحد، یعنی کوتاه برای سوژه در حال حرکت و طولانی برای قسمت ثابت) از ویژگی‌های این دوربین است.
لومیا 950XL با قیمت ۶۵۰ دلار روانه بازار می‌شود.
 
آی‌فون 6s Plus
یک ماه بیشتر از عرضه این گوشی از سوی شرکت اپل نمی‌گذرد و این گوشی هنوز کاملا در بازارهای جهانی عرضه نشده است. با این حال کم نیستند کسانی که هر طور شده حاضرند این گوشی را تهیه و از قابلیت‌های آن استفاده کنند. آی‌فون 6S پلاس با ضخامت 7/ 1 میلیمتر، از صفحه‌نمایش 5/ 5 اینچی وضوح فول اچ‌دی یعنی 1080 در 1920 پیکسل و در نتیجه تراکم پیکسلی حتی بیشتر از 401 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. چیپست Apple A8 در آی‌فون‌های جدید نسبت به نسل قبلی 30 درصد از نظر پردازشی و 50 درصد از نظر گرافیکی بهبود داشته است. همچنین آی‌فون 6 پلاس رم دو گیگابایتی را به همراه دارد. پردازنده جدید نسبت به اولین آی‌فون اپل 84 برابر سریع‌تر شده است.
 
 به لطف پردازنده بهتر و موتور گرافیکی جدید Metal آی‌فون بازی‌هایی خلق شده که گرافیکی تقریبا در حد کنسول‌های بازی دارد.
 
آی‌فون ۶ پلاس همچون نسل‌های قبلی خود از دوربینی ۸ مگاپیکسلی برخوردار است که اپل آن را iSight می‌نامد.  این پرچمدار اپل به لطف فناوری WiFi/ ac از وای‌فای با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و همچنین امکان تماس وای‌فای نیز در این گوشی وجود دارد.
 
هرچند ابعاد پیکسل و گشودگی دهانه لنز در مقایسه با مدل‌های قبلی تغییری نکرده، اما آی‌فون ۶ پلاس از قابلیتی به نام Focus Pixels بهره می‌برد. 
این قابلیت در واقع همان فوکوس خودکار فازی است که پیش از این نیز در دوربین‌های DSLR و حتی موبایل‌هایی همچون گلکسی اس ۵ مورد استفاده قرار گرفته است. کیفیت ویدئو‌ها 1080p است و سرعت ضبط آنها در حالت عادی از ۳۰ فریم بر ثانیه به 60fps ارتقا پیدا کرده است.
 
هرچند در این گوشی طبق شایعات و حدس و گمان‌ها خبری از شیشه یاقوت کبود یا استاندارد ضدآب نیست با این حال کماکان از مواد باکیفیتی مانند آلومینیوم و استیل در طراحی آی‌فون استفاده شده است.
اپل ادعا کرده شیشه‌ای که مورد استفاده قرار داده به میزان کافی در برابر خط و خش مقاوم است. تکنولوژی به کار رفته در این شیشه همچنین در برابر جذب چربی انگشتان نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و تا حد امکان ترتیبی می‌دهد تا اثر انگشت کمتری روی صفحه باقی بماند. 
 
سونی اکسپریا Premium Z5 
شرکت سونی در نمایشگاه IFA 2015 که حدود یک ماه پیش برگزار شد اولین تلفن هوشمند مجهز به نمایشگر 4K را با نامXperia Z5 Premium معرفی کرد، محصولی که یک نسخه بزرگ‌تر و با‌کیفیت‌تر از پرچمدار جدید این سازنده ژاپنی به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌هایی که سونی در این گوشی مانور تبلیغاتی زیادی روی آن داده، دوربین است که این شرکت عقیده دارد بهترین نمونه در میان تمام اسمارت‌فون‌های برتر بازار است. سنسور به کار رفته در این گوشی‌ ۲۳ مگاپیکسلی از نوع Exmor RS است که اولین بار است که در گوشی‌های هوشمند به کار برده می‌شود.
 
سونی زمان فوکوس این دوربین را 03/ 0 میلی ثانیه اعلام کرده که بسیار سریع و جالب توجه است. 
گوشی اکسپریا زد ۵ پریمیوم مجهز به صفحه‌نمایش 5/ 5 اینچی با رزولوشن 4K شده که به معنای ۸۰۶ پیکسل در هر اینچ است.
 
از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به پردازنده‌ اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و ۳ گیگابایت رم از نوع LPDDR4 اشاره کرد. همچنین زد ۵ پریمیوم در زیر دکمه‌ پاور که در لبه‌ سمت راست آن قرار دارد مجهز به حسگر اثر انگشت نیز شده است. 
 
باتری زد ۵ پریمیوم ظرفیت ۳۴۳۰ میلی‌آمپر ساعتی داشته و سونی قول دوام باتری به مدت دو روز را به علاقه‌مندان داده است. زد ۵ پریمیوم مانند سایر گوشی‌های پرچمدار سونی ضد آب و گرد و غبار بوده و دارای گواهی IP68 است. زد ۵ پریمیوم در سه رنگ طلایی، مشکی و کرومی عرضه خواهد شد.
 
 
سامسونگ S6 Edge plus
سامسونگ هم همان‌طور که وعده داده بود، روز 22 مرداد نسخه جدید گوشی گلکسیS6 Edge خود را با نام S6 Edge Plus معرفی کرد. این گوشی از مشخصات بالاتری نسبت به نمونه قبلی خود بهره می‌برد و نمایشگری 7/ 5 اینچی با لبه‌های خمیده دارد؛ نمایشگری که با رزولوشن QHD تراکم پیکسلی 518پیکسل در هر اینچ را برای این گوشی به همراه می‌آورد.
 
 این دستگاه با پردازنده اگزینوس 7420 سامسونگ و 4 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود. دوربین اصلی گوشی، همچون نمونه قبلی، 16 مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن نیز 5مگاپیکسلی است. 
 
این گوشی همچنین از آخرین نسخه اندروید یعنی 5.1.1 با رابط کاربری تاچ وایز سامسونگ بهره می‌برد. اس 6 اج پلاس در قالب دو نسخه مجهز به فضای ذخیره‌سازی 32 و 64 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. این فبلت هوشمند سامسونگ از باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت بهره‌مند شده که البته از قابلیت تعویض ساده توسط کاربر بی‌بهره‌ مانده است. 
گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ در رنگ‌های آبی، مشکی، کبود، طلایی، سفید، نقره‌ای و مروارید سفید عرضه می‌شود.
 
HTC One E9 +
شرکت اچ تی سی نیز امسال از آخرین پرچمدارش رونمایی کرد که ویژگی‌های جالب‌توجهی را برای کاربران عرضه کرده است. از مشخصات فنی وان +E9 می‌توان این موارد را برشمرد: نمایشگر 5/ 5 اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (Quad HD) و چگالی تصویر ۵۳۴ پیکسل،پردازنده هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی MT6795M ساخت مدیاتک، دوربین پشتی ۲۰ مگاپیکسل و دوربین اولتراپیکسل در جلو، بلندگو‌های بوم‌ساند در جلو و اندروید ۵ آبنبات چوبی. این اولین باری است که اچ تی سی از اسمارت‌فونی با رزولوشن QHD رونمایی می‌کند. 
 
پردازنده MT6795M مدیاتک این گوشی هوشمند شبیه اسنپ‌دراگون ۸۱۰ از چهار هسته Cortex A53 و چهار هستهCortex A57 قدرت گرفته است.
از دیگر مشخصات سخت افزاری گوشی می‌توان به ۳ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. همچنین پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD در این گوشی وجود دارد. ۲۸۰۰ میلی آمپر باتری نیز وظیفه تامین نیروی این سخت افزار را دارد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.