تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 14, 2015
11:07 چهارشنبه، 22ام مهرماه 1394
کد خبر: 73801

ایرانی‌ها از فروشگاه اینترنتی آمازون خرید می‌کنند

در حالیکه مدیرعامل شرکت پست از امکان خرید ایرانی‌ها از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خارجی از جمله Ebay و Amazon خبر داده، یک وارد کننده کتاب می‌گوید: از 10 سال پیش شرکت‌های ایرانی از طریق شرکت‌ واسطه یا شخص در کشورهای آمریکا، انگلستان و آلمان سفارش کتاب ایرانی‌ها از سایت آمازون را خریداری و به ایران ارسال می‌کنند.
 
اخیرا مدیرعامل شرکت پست در نشستی به مناسبت روز جهانی پست از امکان خرید ایرانی‌ها از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خارجی از جمله ‌Ebay و Amazon به وسیله یک شرکت واسطه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که به این وسیله ارسال کالا از فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی به خارج کشور نیز مهیا شود.
 
این خبر به دلیل اهمیت و دربرگیری موضوع با واکنش‌های متعددی همراه شد.
 
همچنان که حبیب فروغی یک وارد کننده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات فارس،توضیح داد که هم اکنون نیز شرکت‌هایی در ایران اقدام به خرید کتاب از فروشگاه‌های بین‌المللی از جمله فروشگاه آمریکایی آمازون، واردات و توزیع آن در کشور می‌کنند.
 
وی توضیح داد: فعالیت این شرکت‌ها از طریق شرکت‌ واسطه یا شخص در کشورهای آمریکا، انگلستان و آلمان انجام می‌شود و پس از خرید، کتاب‌ها بسته‌بندی می‌شوند و به ایران پست و توزیع می‌شوند که حتی در زمان تحریم و با مشکلات ارسال پول و تحویل کتاب این تجارت متوقف نشده است.
 
فروغی تاکید کرد: این فعالیت رسمی در کشور با مجوز تخصصی واردات کتاب از وزارت ارشاد انجام می‌شود و حدود 10 سال است که این حرفه در کشور فعال است.
 
وی با بیان اینکه، دانشگاه‌ها، مراکز دولتی و خصوصی مشتری این شرکت‌ها هستند، گفت: مشتری‌ها کتاب‌های مورد نظر را روی سایت انتخاب می‌کنند و حداکثر طی20 روزه کتاب‌ها را در ایران تحویل می‌گیرند.
 
وی درباره قیمت این نوع خرید برای ایرانی‌ها، یادآور شد: به طور متوسط یک کتاب 10 دلاری در فروشگاه آمازون حدود 70 تا 80 هزار تومان برای مشتری در ایران هزینه خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.