امینت

تلفن همراه

October 15, 2015
21:53 پنجشنبه، 23ام مهرماه 1394
کد خبر: 73817

با کمک سیانوژن، گوشی‌ها دارای امنیت بالاتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی خواهند بود

به زودی گوشی های جدیدی وارد بازار ایران خواهدشد که مجهز به سیستم عامل سیانوژن است.
 
 
طرفداران پر و پا قرص سیستم عامل اندروید به طور حتم با برخی از کاستی‌های آن نیز آشنایی دارند مواردی که سبب می‌شود تا برای دسترسی بهتر به امکانات، مجبور به اعمالی چون «روت کردن» شده و البته ریسک‌های آن را نیز بپذیرند و یا اگر گوشی آن‌ها کمی قدیمی شده یا از مدل‌های میان رده باشد، عطای آپدیت شدن را به لقایش ببخشند.
 
اما در این میان، یک راه حل فوق‌العاده نیز مطرح شده و آن استفاده از سیستم عامل سیانوژن است که ساختاری بر پایه اندروید دارد اما بسیاری از ایرادات آن همچون امنیت، عدم آپدیت و شخصی سازی دلخواه را برطرف کرده است.
 
مدل‌های کمی در دنیا بر پایه این سیستم عامل طراحی شده‌اند اما گوشی‌های جدیدی ساخته شده که آن را می‌توان قدرتمند‌ترین نمونه ساخته شده با سیانوژن دانست که مشخصاتی همچون یک پرچم‌دار اندرویدی داشته و در کنارش، یک سیستم عامل بی‌نقص را به همراه دارد.
 
به طور حتم متمایز‌ترین وجه این گوشی‌ها،‌‌ همان سیستم عامل سیانوژن است که نسخه ۱۲. ۱ بر روی دستگاه نصب بوده و جدید‌ترین آپدیت‌ها را نیز به سرعت دریافت می‌کند.
 
 با کمک سیانوژن، گوشی‌ها دارای امنیت بالاتری نسبت به سایر گوشی‌های اندرویدی خواهند بود و کاربر می‌تواند دسترسی گسترده‌ای به امکانات دستگاه خود همچون یک مدل روت شده داشته باشد و از طرفی، رابط کاربری منعطف و زیبای سیانوژن را استفاده کند.
 
گفتنی است که سیانوژن یک سیتم عامل متن باز برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، بر پایه پلتفرم موبایل اندروید است که جایگزین بیش از۶۰ تلفن هوشمند و تبلت برپایه سیستم‌عامل تلفن همراه آندروید است. این سیستم عامل به صورت متن باز و آزاد بر اساس نسخه‌های رسمی اندروید گوگل توسعه داده شده است. این سفت افزار قابلیت‌ها و امکاناتی را ارائه می‌کند که در سفت‌افزارهای رسمی منتشر شده توسط فروشندگان این ابزار‌ها وجود ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.