رسانه‌های اجتماعی

October 18, 2015
9:34 یکشنبه، 26ام مهرماه 1394
کد خبر: 73856

مدیرعامل سابق مایکروسافت سومین سهامدار توییتر شد

مدیرعامل سابق مایکروسافت سومین سهامدار بزرگ شبکه اجتماعی توییتر شد.
 
استیو بالمر با خرید 4 درصد از سهام توییتر به سومین سهامدار بزرگ این شرکت تبدیل شد.
 
با توجه به ارزش 21 میلیارد دلاری توییتر سهام چهار درصدی بالمر بیش از 800 میلیون دلار برای وی آب خورده است. اوان ویلیامز موسس توییتر و شاهزاده ولید بن طلال، میلیاردر سعودی در حال حاضر سهام بیشتری نسبت به بالمبر در توییتر دارند.
 
سهام توییتر ساعاتی پس از اعلام بالمر مبنی بر افزایش سهام‌ خود طی چند ماه گذشته 5.6 درصد افزایش یافت و به 31 دلار و 34 سنت در هر سهم رسید.
 
بالمر در توییت خود از قابلیت جدید این شبکه اجتماعی برای انتخاب بهترین توییت روز موسوم به "مومنتس" و همچنین انتصاب جک دورسی به عنوان مدیرعامل دایم این شرکت خبر داد.
 
توییتر از اظهار‌نظر در این خصوص خودداری کرده و خود استیو بالمر نیز از پاسخ به درخواستها برای اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.
 
مدیرعامل سابق مایکروسافت که پس از بازنشستگی از سمت خود در فوریه 2014 تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز را خریداری کرد، ثروتی در حدود 21.5 میلیارد دلار دارد که براساس اعلام فوربس وی را به سی پنجمین فرد ثروتمند جهان تبدیل می‌کند.
 
این در حالی است که حمایت وی از توییتر به عنوان یک سرمایه‌گذار تضمینی برای موفقیت این شبکه اجتماعی محسوب نمی‌شود چرا که بالمر سالها پیش در اظهارنظر مشهوری اولین آیفون اپل را مورد تمسخر قرار داد و همچنین ارزش سهام مایکروسافت طی 14 سال ریاست وی بر این شرکت کاهش یافت.
 
سهام استیو بالمر در توییتر در حال حاضر از سهام جک دورسی مدیرعامل این شرکت که 3.2 درصد سهام را در اختیار دارد، بیشتر است.
 
اوان ویلیامز با در اختیار داشتن 7.5 درصد سهام توییتر و پس از وی شاهزاده الولید با 5.2 درصد سهام بزرگ‌ترین سهامداران این شرکت هستند.
 
شاهزاده الولید و شرکت سرمایه‌گذاری وی موسوم به "هلدینگ پادشاهی" اوایل این ماه اعلام کردند که سهام خود در توییتر را به بیش از پنج درصد افزایش داده‌اند.
 
سرمایه‌گذاری بالمر در توییتر نشان می‌دهد که تلاش‌های این شرکت برای احیای رشد تحت مدیریت دورسی نتیجه بخش بوده است.
 
جیمز کاکماک، تحلیلگر حوزه فناوری گفت: فکر می‌کنم این نشانه دیگری است مبنی بر این‌که اقدامات مدیران توییتر برای تغییر مسیر به سمت رشد در حال نتیجه دادن است.
 
توییتر از زمان بازگشت دورسی به مدیرعاملی چندین اطلاعیه جدید صادر کرده است. این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که حدود هشت درصد نیروی کار خود در جهان را تعدیل خواهد کرد و همچنین امید کردستانی از مقامات بلندپایه گوگل را به عنوان رییس اجرایی خود استخدام کرد.
 
شبلی سیرافی، تحلیلگر حوزه فناوری گفت: خرید سهام از سوی بالمر در توییتر نشان‌دهنده اعتماد زیاد به دورسی و استراتژی وی است.
 
وی افزود: این امر به زمان سرمایه‌گذاری وی بستگی دارد. من مطمئن نیستم چه مقدار از سهام چهار درصدی بالمر قبل از انتصاب دورسی به عنوان مدیرعامل موقت یا دایم خریداری شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.