امنیت

فناوری اطلاعات

October 18, 2015
12:21 یکشنبه، 26ام مهرماه 1394
کد خبر: 73863

شناسایی و دستگیری 70 هکر توسط فتا

معاون امور بین الملل و حقوقی فتا ناجا از اجرای عملیات کشوری برای شناسایی هکرها خبر داد و گفت: در این راستا 70 نفر شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند.
 
سرهنگ حسین رمضانی در این باره گفت: برابر قانون مجازات اسلامی مستند به مواد 725 و 753 (بندهای الف، ب و ج)، هک، نفوذ و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و فروش نرم افزارهای آموزش هک جرم محسوب می شود و پلیس فتا نیز با هکرها ، گردانندگان تارنماهای آموزش هک ، ارائه دهندگان نرم افزارهای هک و نفوذ مقابله می کند.
 
وی افزود: در قوانین ملی اکثر کشورها، هک و مسائل مربوط به آن (آموزش ها و نرم افزارهای مربوطه) را جرم می دانند؛ امید داریم همه پلیس های سایبری دنیا برای مقابله با این حوزه، واکنشی موثر و به هنگام داشته باشند.
 
معاون امور بین الملل و حقوقی فتا ناجا تصریح کرد: بر اساس این تکلیف قانونی، پلیس فتا ناجا با مشارکت پلیس های فتای استانی از 19 مرداد تا 31 شهریور ماه به منظور شناسایی و برخورد قانونی با هکرها ، گردانندگان تارنماهای آموزش هک ، نفوذ و ارائه دهندگان نرم افزار های هک و نفوذ، عملیاتی را به مرحله اجرا گذاشت.
 
سرهنگ رمضانی گفت: پلیس فتا ناجا در این خصوص بیش از 15 هزار وب سایت را رصد کرده و در 104 مورد که جرم آن ها محرز بود، پیگیری در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
معاون امور بین الملل و حقوقی فتا ناجا ادامه داد: در این عملیات سراسری، بیش از 70 نفر شناسایی و با مستندات مربوطه به دستگاه قضا برای برخورد قانونی معرفی شدند.
 
وی ضمن تشکر از پشتیبانی و هماهنگی های دستگاه قضائی کشور در این عملیات در راستای ارتقای امنیت فضای سایبر اظهار کرد: موضوع هک و نفوذ همانطور که قانون به خوبی آن را جرم تلقی می کند، علاوه بر خسارت هایی در سازمان های دولتی و خصوصی، به شدت حریم خصوصی کاربران را هدف قرار می دهد که حفظ حریم خصوصی کاربران و آزادی های مشروع آن ها در فضای سایبر از اهداف اصلی این پلیس است و پلیس فتا تمام امکانات و منابع خود را جهت امن سازی فضای سایبری برای کاربران قانون مدار به کار می گیرد.
 
براساس گزارش سایت پلیس، این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه همه کاربران باید همانند فضای واقعی، خود را مکلف به رعایت حفظ حریم خصوصی افراد بدانند و پلیس را در این مسیر یاری کنند، تصریح کرد: والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار جوانان و نوجوانان خود در حوزه استفاده از فضای سایبر داشته باشند تا آن ها بر اساس کنجکاوی هایشان جذب وب سایت های مجرمانه مانند وب سایت های آموزش هک نشوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.