اپراتورها

تلفن همراه

October 18, 2015
15:53 یکشنبه، 26ام مهرماه 1394
کد خبر: 73872

مدیر عامل همراه اول: برنامه 90 بازار 60 درصدی همراه اول را ثابت کرد

مدیر عامل همراه اول گفت: مشارکت کنندگان در نظرسنجی برنامه تلویزیونی 90 و سامانه یارانه‌ها، ضریب نفوذ بالای 60 درصد همراه اول در کشور را ثابت کرد.
 
وحید صدوقی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه ترافیک دیتا در شبکه همراه اول از دو ترابایت در سال 92 به 17 ترابایت در فروردین 93 رسید، اظهار کرد: اکنون این ترافیک روزانه 230 ترابایت شده که اگر با ترافیک 100 ترابایتی وایمکس مبین نت جمع کنیم، روزانه 330 ترابایت می‌شود.
 
وی با اشاره به این رشد 13 تا 14 برابری، گفت: این استقبال از نسل‌های جدید ارتباطی در حالی صورت گرفته که 10 سال به خاطر اپراتور سوم ارتباطی و گارانتی آن، تأخیر داشتیم اما طی یک سالی که پروانه‌های 3G و 4G را دریافت کرده‌ایم توانسته‌ایم 4400 سایت نسل سومی راه‌اندازی کنیم.
 
او افزود: در حقیقت این اتفاق زمانی افتاد که بخاطر تحریم‌ها، یکی از وندورهای خارجی کشورمان را ترک کرده بود.
 
مدیر عامل همراه اول با بیان اینکه در نظر داریم تعداد سایت‌های نسل سوم را تا پایان سال به هشت هزار برسانیم، گفت: 50 درصد مشترکان ما از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که 100 درصد این گوشی‌ها از نسل سوم پشتیبانی می‌کند اما از 20 میلیون گوشی هوشمند فعال در شبکه همراه اول تنها 10 درصد قادر به پشتیبانی از نسل چهارم (LTE) هستند.
 
صدوقی خاطر نشان کرد: از این حیث بیشترین تمرکز خود را روی توسعه شبکه نسل سوم ارتباطی گذاشته‌ایم.
 
وی در پاسخ به این سوال که اکنون میزان مشترکان اپراتور اول ارتباطی چه اندازه است؟ گفت: هم‌اکنون 73 میلیون سیم‌کارت واگذار شده داریم که 64 میلیون از این تعداد ثبت شده است؛ بنابراین سهم بالای 60 درصد از بازار ارتباطات ایران را در زمینه خدمات موبایل داریم.
 
وی افزود: میزان ثبت‌نام کنندگان در سامانه یارانه‌ها نشان داد که 82 درصد ثبت‌نام کنندگان همراه اولی بودند و از طرفی طی هفته‌های گذشته بررسی از سامانه نظرسنجی برنامه تلویزیونی 90 داشتیم که آنجا نیز 63 درصد مشارکت کنندگان همراه اولی بودند. این موضوع نشان از سهم بالای اپراتور اول در کشور دارد.
 
او تصریح کرد: در حالی سهم بازار همراه اول بالاست که اپراتورهای اول ارتباطی در ترکیه و پاکستان به ترتیب سهم 32 و 28 درصدی دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.