فناوری اطلاعات

October 21, 2015
16:07 چهارشنبه، 29ام مهرماه 1394
کد خبر: 73903

گزارش تصویری اختصاصی ایستنا از نمایشگاه جیتکس 2015

 
نمایشگاه جیتکس 2015 با مشارکت 9 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر در خاورمیانه، 20 بانک از بزرگترین بانکهای کشورهای عربی و 5 شرکت برتر در حوزه نفت و گاز در مرکز تجاری دوبی در حال برگزاری است و بدین ترتیب این رویداد بزرگ برای متخصصین فناوری اطلاعات که در حوزه های نفت و گاز، آموزش، سلامت و بهداشت و بانکداری خُرد و ساخت و ساز فعالیت می کنند با فراهم نمودن اجتماعات مبتکرانه و متمرکز بر این صنایع  (GTX Communities) جذابیت ویژه ای خواهد داشت.
 
 
سی و پنجمین نمایشگاه جیتکس دوبی در سال 2015 به عنوان دروازه ورود به کسب و کارهای مرتبط با فناوری اطلاعات در خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی (MEASA)، متخصصین حوزه ICT  را در 6 محور کلیدی این صنعت در منطقه هدف قرار خواهد داد که انتظار می رود در طی 10 سال آینده  نقش بسزا و ویژه ای در سرمایه گذاری و هدایت خدمات و فناوریهای IoT داشته باشند.
 
در این رابطه خانم تریکسی لوه میرمند (TRIXIE LOHMIRMAND)، قائم مقام ارشد مدیریت در مرکز تجاری دوبی (DWTC) اظهار داشت: "در حالی که عصر "اینترنت اشیاء" با قدرت در خاورمیانه پیشروی می کند، محورهای صنایع با سرعت یکسان در حوزه فناوری اطلاعات وارد نمی شوند." وی افزود: " اجتماعات GTX با برخورداری از امکان پژوهش، ابزارها و شبکه ها، در نمایشگاه جیتکس 2015 بخش ویژه ای را برای افراد،شرکتها و ارگانها فراهم می آورد که در آن بر اساس 6 محور درآمدزا و با در اختیار گرفتن آخرین دستاوردهای نوآورانه و فناوریهای روز قادر خواهند بود کسب و کار خود را به صورت کامل دیجیتالی نموده و در عصر "اینترنت اشیا" با موفقیت گام بردارند."
 
به موازات تم اصلی جیتکس که "اینترنت، آینده همه چیز"است، اجتماعات مبتکرانه GTX دربرگیرنده کنفرانسهایی با محورهای تکنولوژی، میزگردهای ویژه مقامات ارشد اجرایی شرکتها و ارگانها و سری جلسات نوآوری و هوشمند و همچنین سری گزارشات "راهبری اندیشه" و نظرسنجی و مصاحبه با رهبران پیشگام در عرصه فناوری در وب سایت نمایشگاه ارائه خواهد گردید.
 
امسال مطابق پیشبینی ها بیگ دیتا و تکنولوژی ابری خاورمیانه بازار اینترنت اشیا را از حد معمول جهانی فراتر برده و به ۲ میلیارد دلار برسانند.
 
هفته تکنولوژی جیتکس با داده های بزرگ و پردازش ابری،بر نظام  کسب و کارهای عمودی تمرکز می کند.
یک مشاور اقتصاد جهانی، اعلام کرد: دولتها، ارتباطات راه دور (telecom) و شرکتهای نو، خاورمیانه را تبدیل به یکی از سریعترین پذیرندگان اینترنت اشیا در جهان می کند و در جیتکس ۲۰۱۵ این بخش کلیدی را به نمایش می گذرد.
 
دلویت(Deloitte) پیش بینی کرد که بازده اقتصادی سخت افزار در بخش اینترنت اشیاء در خاورمیانه با رشدی بیش از حد جهانی  به 1.95  میلیارد دلار در سال  برسد. خاورمیانه و آفریقا آماده هستند که به بزرگترین رشد جهانی در ترافیک داده های ابری دست پیدا کنند و قرار است ترافیک داده های ابری در خاورمیانه و آفریقا از30 اگزابایت در سال 2013 با رشد 8 برابری به 260 اگزابایت در سال 2018 برسد.
 
در جیتکس 2015 سازمان ها می توانند به بهترین راه حل ها برای مدیریت، دریافت، و آنالیز داده ها برای شناخت بیشتر از مشتریان و شرکتها از طریق اینترنت اشیاء دست پیدا کنند.
 
مراکز اطلاعاتی و راه حل های ابری به دولت ها و شرکت های مخابراتی کمک می کند تا با اتوماسیون کردن سیستم ها، ارائه خدمات در بخش های صنعت، بهداشت، آموزش، گردشگری و خدمات رفاهی به شهروندان را بهبود بخشند. 
 
در میان مشارکت کنندگان بزرگ نمایشگاه جیتکس امسال، میراس (Meraas)، یکی از شرکت های هلدینگ بزرگ دبی وجود دارد. این شرکت در نمایشگاه جیتکس، سرمایه گذاری مشترک اخیر خود با علی کلاد (Alicloud) و علی بابا (Alibaba) و شرکت جدیدی که برای سرویس دهی ابری به مردم و سازمان های خصوصی در منطقه قرار است تاسیس شود، حضور می یابد.
 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.