اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 21, 2015
16:34 چهارشنبه، 29ام مهرماه 1394
کد خبر: 73906

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: علیرغم ارزانی اینترنت ثابت، اینترنت موبایل در ایران ارزان نیست/ ارسال و دریافت سرویس 2 مگ زیر 100 Kbps

معاون وزیر ارتباطات گفت: اینترنت ثابت در ایران جزء ارزان‌ترین کشورها است، اما اینترنت موبایل در حالت غیربسته‌ای جزء قیمت‌های متوسط در دنیا است و اینترنت ثابت درگیر مشکل کیفیت است که برای مثال ارسال و دریافت سرویس 2 مگ زیر 100 Kbps است.
 
نصرالله جهانگرد در گفت‌وگو با فارس در توضیح گفته اخیر یک مقام دولتی که گفته بود اینترنت ایران از ارزان‌ترین اینترنت‌ها در جهان است، به تشریح وضعیت قیمت اینترنت در کشور پرداخت و گفت: به طور مشخص قیمت اینترنت را باید به دو بخش ثابت و همراه تقسیم کرد و سپس درباره آن اظهار نظر دقیق داشت.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اینترنت ثابت در ایران جزء ارزان‌ترین کشورها است؛ اما ایراد این است که کیفیت اینترنت ثابت مطلوب نیست.
 
وی ادامه داد: به این معنی که برای مثال اگر یک سرویس اینترنت با سرعت 2M خریداری کنید تروپوت این سرویس زیر 100Kbps ( ارسال و دریافت با هم) است.
 
جهانگرد تصریح کرد: اینترنت موبایل در ایران در حالت غیربسته‌ای جزء ارزان‌ترین قیمت‌ها نیست بلکه جزء قیمت‌های متوسط در دنیا است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: برای مثال اگر مشترک بخواهد یک فیلم را از اینترنت موبایل ببیند قیمت گران تمام می‌شود.
 
وی تاکید کرد: اما در نهایت استراتژی اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به حداقل رساندن هزینه دسترسی مردم به اینترنت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.