رسانه‌های اجتماعی

October 21, 2015
22:05 چهارشنبه، 29ام مهرماه 1394
کد خبر: 73911

روایت وزیر ارتباطات از سفر به مجارستان/توافق بر کارآفرینی دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق وزرای کشورهای جهان بر روی سند خروجی تلکام مجارستان به عنوان فراخوان بوداپست خبر داد که براساس آن بر نقش کارآفرینی دیجیتال در توسعه اقتصادی کشورها تاکید شده است.
اواسط هفته گذشته محمود واعظی وزبر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راس هیاتی برای شرکت در رویداد تلکام جهانی به کشور مجارستان سفر کرد.
 
وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب، در مورد این سفر و برنامه های ایران برای حضور فعال در این رویداد نوشت.
 
واعظی گفت: به دعوت رسمی مسئولان برگزاری تلکام جهانی در بوداپست مجارستان، به این کشور سفر کردم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تلکام جهانی محل مناسبی برای ملاقات سران حوزه ارتباطات کشورها، مدیران ارشد اپراتورهای پیشگام در جهان، تولیدکنندگان تجهیزات مخابرات و سرمایه گذاران این حوزه است.
 
وی افزود: ما می توانیم علاوه بر بازدید از آخرین دستاوردهای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای جهان، در حاشیه این رویداد مهم با برخی وزرای ارتباطات کشورهای حاضر نیز دیدار و ملاقاتهای دو جانبه ای داشته باشیم.
 
واعظی با بیان اینکه حضور در مراسم روز اول این رویداد، با حضور وزرای ارتباطات کشورها، مدیرکل اتحادیه جهانی مخابرات و نخست وزیر مجارستان همراه بود گفت: دیدار با وزرای برخی کشورها از جمله آذربایجان، مجارستان، افغانستان و نیز حضور در میزگرد وزرای ارتباطات، بازدید از آخرین دستاوردهای این حوزه در نمایشگاه جانبی مراسم، از اهم برنامه های دو روز برگزاری این رویداد بود.
 
وی با اشاره به توافقات صورت گرفته میان وزرای ارتباطات کشورهای دنیا بر روی سند بوداپست نیز گفت: در این رویداد جهانی وزرای کشورها بر روی سند خروجی تلکام به عنوان فراخوان بوداپست به توافق می رسند. هدف اصلی این توافق تاکید بر نقش کارآفرینی دیجیتال است که به عنوان شاه کلید تسریع توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها به حساب می آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.