اپراتورها

تلفن همراه

October 23, 2015
10:55 جمعه، 1ام آبانماه 1394
کد خبر: 73943

واعظی خبر داد: اختلالات موبایل به زودی حل می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در چند روز اخیر شبکه های تلفن همراه کشور به شدت دارای اختلال بوده اند گفت: این موضوع به دلیل بازسازی این شبکه ها ایجاد شده است و به زودی حل می شود.
 
محمود واعظی امروز در مورد اختلالات پیش آمده در مکالمه مشترکان تلفن همراه گفت: طی چند روز اخیر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به دلیل بازسازی شبکه خود دارای اختلالی هستند که قول داده اند طی دو سه روز آینده این مشکل حل شود.
 
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون وضعیت ارتباطات موبایل رو به بهبود است گفت: سال گذشته این ارتباطات به هیچ عنوان قابل تحمل نبود و حتی من تصمیم گرفته بودم خط خود را که بیش از ۲۰ سال آن را دارم عوض کنم اما هم اکنون مشکلات حل شده و اختلالاتی که در چند روز اخیر به وجود آمده مقطعی است و به زودی حل می شود.
 
مذاکره با موتورهای جستجوی مهم برای حضور در ایران
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اطلاعات کاربران ایران باید در داخل کشور مبادله شود، اضافه کرد: این که برای استفاده از اینترنت تمامی اطلاعات باید به سرورهای خارجی رفته و مجددا به ایران بازگردد باعث می شود سرعت دسترسی کاربر کاهش پیدا کند به همین دلیل وزارت ارتباطات سیاست هایی دارد که بر مبنای آن علاوه بر ایجاد محتوای داخل، سرورهای خارجی را نیز در ایران داشته باشد تا بتواند مشکل سرعت اینترنت را حل کند.
 
واعظی گفت: بنا بر این است که بعد از تحریم مذاکراتی را با موتورهای جستجوی خارجی مهم داشته باشیم تا سرورهای این شبکه ها برای کاربران ایرانی در داخل کشور میزبانی شود و از طرفی در حال مذاکره برای ورود دومین کپی سرور اینترنت هستیم که چنانچه این دو موضوع اتفاق بیفتد سرعت تبادل اطلاعات افزایش می یابد.
 
هفته آینده به عراق می روم
 
وی در مورد تمهیدات ارتباطی برای اربعین حسینی نیز گفت: دو ماه پیش که از وزیر ارتباطات عراق دعوت کردیم به ایران بیاید درخصوص برقراری ارتباطات بدون اختلال در ایام اربعین حسینی صحبت شد و پس از سفر ایشان کمیته ای در وزارت ارتباطات با ریاست شرکت ارتباطات زیرساخت تشکیل شد تا آنچه مربوط به ارتباطات زائران ایرانی برای برقراری مکالمات امن و بدون اختلال فراهم کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۵۰ درصد این موضوع مربوط به ایران است اضافه کرد: ۵۰ درصد مابقی نیز باید از سوی اپراتورهای عراقی حل شود و تاکنون مکالمه و نامه نگاری با این اپراتورها به نتیجه نرسیده است.
 
واعظی گفت: برای گسترش همکاری ها از من دعوت شده تا به عراق سفر کنم و بر این اساس ممکن است هفته آینده به همراه هیاتی به عراق بروم به طور قطع در این زمینه نیز با اپراتورهای عراقی وارد مذاکره خواهیم شد تا این اپراتورها بتوانند به مشترکان ایرانی در زمان اربعین نیز سرویس مناسب بدهند.
 
برگزاری جلسه مشترک با وزیر بهداشت
 
وی در مورد طرح سلامت الکترونیک نیز گفت: یکی از مهمترین طرح های مدنظر این وزارتخانه که با همکاری وزارت بهداشت در حال پیگیری است موضوع سلامت الکترونیک است و یکشنبه هفته آینده نیز جلسه مشترکی با دکتر هاشمی وزیر بهداشت خواهیم داشت تا طرح سلامت الکترونیک را به یک نقطه عملیاتی برسانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.