فناوری اطلاعات

بالمر: نجات اپل در سال ۱۹۹۷ عجیب ترین اقدام مایکروسافت تاکنون بوده است

منبع: دیجیاتو
مدیر عامل پیشین مایکروسافت امروز در شبکه تلویزیونی بلومبرگ حضوری کوتاه به هم رساند و در مورد برخی مسائل نظرات خود را عنوان کرد. وی در مورد اپل، مایکروسافت، سرفس بوک و آمازون به گفتگو پرداخت.
 
 
بالمر اذعان داشت که اپل در سال های اخیر، توانسته با مدیریتی عالی تبدیل به با ارزش ترین برند جهان گردد اما با این حال، تنها شرکتی که اکنون توان رقابت با این کمپانی با ارزش را دارد، مایکروسافت است چرا که در زمینه مک، اهالی ردموند ویندوز را دارند و در برابر آیپد هم محصولی به نام سرفس در مایکروسافت به درخشش مشغول است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
 
 
آقای بالمر در این زمینه می گوید:‌ « اکنون تقریبا هیچ شرکتی به دنبال رقابت با اپل نیست. چه کسی با مک رقابت می کند؟ چه کسی در پی آپید است؟ تنها می توانیم بگوییم مایکروسافت و سامسونگ.»
 
وی در نهایت محصول جدید شرکت پیشین خود به نام «سرفس بوک» را ستود و خبر داد که این محصول نه می خواهد با iMac رقابت کند و نه با iPad؛ بالمر باور دارد که سرفس بوک دسته بندی جدیدی است که در حال حاضر برای خودش یکه تازی می کند: «سرفس بوک نه محصولی شبیه به آیپد است و نه محصولی مشابه به آیمک. مایکروسافت دسته بندی تازه ای را در لپ تاپ ها ارائه داده. در چنین ابداعاتی، اپل و مایکروسافت هستند که همواره پیشتاز بوده اند چرا که این دو شرکت، سخت افزار و نرم افزار را با هم توسعه می دهند.»
 
در این میان اما گفته های آقای بالمر، داری نکته دیگری هم بودند که با اندکی حسرت همراه شدند. وی در میان صحبت هایش حقیقتی را یادآور شد که این روزها، چندان کسی آن را به یاد نمی آورد. در سال ۱۹۹۷ پس از نزدیک شدن اپل به ورشکستکی و بازگشت استیو جابز به آن، جابز به سراغ بیل گیتس رفت و او را متقاعد نمود که ۱۵۰ میلیون دلار در اپل سرمایه گذاری نماید.
 
در اصل با کمک مایکروسافت بود که اپل امروز توانسته تبدیل شود به با ارزش ترین برند جهان و آقای بالمر صرفا همین موضوع را یادآور شد و گفت این عجیب ترین و دیوانه وار ترین تصمیم مایکروسافت تا کنون بوده است. خود بالمر در این رابطه می گوید:‌ «در سال ۹۷ زمانی که استیو به اپل برگشت، ما به عنوان حل و فصل بخشی از شکایات میان این دو کمپانی، در اپل سرمایه گذاری کردیم که شاید بتوان همین کار را دیوانه وار ترین اقدام مایکروسافت در تاریخ این کمپانی دانست. آنها ولی توانستند با این پول نقد، سرچشمه نبوغ را یافته و تبدیل شوند به با ارزش ترین برند جهان.»
 
شاید جالب باشد اما مصاحبه امروز استیو بالمر، یکی از تنها مصاحبه های اوست که تا کنون اپل را به سخره نگرفته و از طرفی، آن را تحسین هم نموده. وی البته در انتها باور دارد که اگرچه اپل در سال های اخیر توانسته رشد بسیار مناسبی داشته باشد اما در نهایت مایکروسافت برنده این میدان است و تنها رقیب اصلی کمپانی ساکن کوپرتینو به شمار می رود.

​​