فناوری اطلاعات

عملکرد پنج ساله‌ مایکروسافت در کسب و کار موبایل در قالب یک نمودار

منبع: زومیت
مایکروسافت با ارائه‌ی ویندوز ۱۰ و معرفی محصولاتی چون لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال، به آرامی سعی در خروج از وضعیت بحرانی چند ساله‌ی خود در بازار موبایل دارد. بزرگترین مشکل مایکروسافت در آن زمان، اوج‌گیری آیفون و اندروید بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بود؛ آن‌ها ردموندی‌های بی دفاع آن سال‌ها را آماج حملات خود قرار داده بودند.
 
از حدود پنج سال پیش تا کنون مایکروسافت به موفقیت چشمگیری در بازار موبایل دست نیافته، همانطور که نمودار هم نشان می‌دهد، سهم مایکروسافت از زمان عرضه‌ی ویندوزفون ۷ تا کنون در حدود ۳ درصد باقی مانده است. ویندوزفون ۷ با هدف جایگزینی ویندوز موبایل معرفی شد؛ پلتفرمی که در آن زمان بعد از سیمبین و سیستم‌عامل بلک‌بری، در جایگاه سوم ایستاده بود.
 
اگرچه گزارش مالی جدید مایکروسافت نشان از وضعیت مساعد این شرکت دارد، اما کماکان کسب و کار موبایل نقطه‌ضعف ردموندی‌ها محسوب می‌شود. در آمد مایکروسافت از بازار موبایل نسبت به سال قبل سقوطی ۵۴ درصدی داشته که این امر منجر به کاهش تعداد مدل‌های تولیدی توسط آنها از زمان تملک نوکیاست.
 
 
آیا مایکروسافت با ویندوز ۱۰ می تواند اوضاع را به سود خود تغییر دهد؟ نظر شما چیست؟

​​