تلفن همراه

گوشی

October 24, 2015
16:40 شنبه، 2ام آبانماه 1394
کد خبر: 73987

میزو Pro 5‌ در صدر بهترین گوشی های اندرویدی انتوتو در سه ماه سوم سال ۲۰۱۵

انتوتو به تازگی لیستی از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی را در سه ماه سوم سال ۲۰۱۵ منتشر کرده است. میزو پرو ۵ در صدر این لیست قرار دارد اما نکته جالب‌تر  پردازنده اکسینوس ۷۴۲۰ است که در ۵ گوشی اول این لیست مورد استفاده قرار گرفته است. 
 
امسال گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده‌ای به بازار معرفی شدند. سامسونگ چهار گوشی  پرچمدار جدید شامل دو گوش هوشمند و دو فلبت را به بازار عرضه کرد. ال‌جی دو گوشی و موتورولا و وان پلاس هم هرکدام یک گوشی پرچمدار معرفی کردند. اپل هم طبق سنت سال گذشته خود اقدام به معرفی دو آیفون در سایزهای مختلف کرد. هرچند برخی شرکت‌ها مثل سونی تصمیم گرفتند تا یک سری پرچمدار کامل را به بازار عرضه کنند. این‌ها تنها برخی از شرکت‌هایی بودند که امسال گوشی های خوبی به بازار عرضه کردند. 
 
هر چند از پردازنده‌های متنوعی در گوشی های هوشمند ذکر شده استفاده شد ولی در این بین اکسینوس ۷۴۲۰ موفق شد تا خود را از رقبا متمایز کند. این چیپ که بر پایه فناوری ۱۴ نانومتری ساخته شده است اگر بهترین پردازنده مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند اندرویدی  سال ۲۰۱۵ نبوده باشد حتما جزو بهترین‌ها است. بنابراین جای تعجب نیست وقتی که می‌بینیم  از بین ۱۰ گوشی هوشمندی که در بنچمارک انتوتو در ۳ ماه سوم سال ۲۰۱۵ بهترین رتبه را داشته‌‌اند، ۵ مورد مجهز به اکسینوس ۷۴۲۰ باشند. 
 
 
انتوتو نمودار مربوط به سه ماه سوم سال ۲۰۱۵ را ارائه کرده و جالب است که بدانید ۵ گوشی اول این لیست مجهز به اکسینوس ۷۴۲۰ هستند و شاید جالب‌تر این باشد که گوشی‌ هوشمندی که در رتبه اول قرار دارد ساخت سامسونگ نیست. پرو ۵ میزو در صدر این لیست قرار دارد و پس از آن به ترتیب گلکسی نوت ۵، اس ۶ اج پلاس، اس ۶ و اس ۶ اج قرار گرفته‌اند. 
 
این در حالی است که قسمت دوم این نمودار در اختیار گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۱۰ است. البته بنچمارک‌ها گویای همه چیز نیستند و دقیقا منعکس کننده عملکرد یک گوشی هوشمند در دنیای واقعی نیستند با این حال بعنوان یک معیار مقایسه، نشان می‌دهند که سیستم-روی-یک-چیپ‌های امروزی چقدر قدرتمند هستند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.