تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

October 25, 2015
10:18 یکشنبه، 3ام آبانماه 1394
کد خبر: 73992

بادیگارد نامرئی اپل یا کیسه هوای هوندا

زمین خوردن آیفون گرانقیمت و دوست داشتنی می‌تواند یک لحظه غم انگیز باشد که ممکن است به خرد شدن نمایشگر گوشی و ناراحتی پس از آن منجر شود.
 
 
این روزها در بازار محافظهای متنوع و رنگارنگی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گوشیهای هوشمند گرانقیمت اما آسیب پذیر وجود دارد اما برخی کاربران وجود یک پلاستیک اضافی را روی گوشی خود نمی‌پسندند و معتقدند گوشی را از رخ می‌اندازد.
 
شرکت اپل که همیشه به ارائه طرح های هوشمندانه معروف است این بار نیز با درک هوشمندانه نیاز کاربران طرح محافظ جمع شونده ای را به ثبت رسانده که به طور خودکار هر زمان که احساس کند گوشی در حال سقوط است، فعال می‌شود.
 
این سیستم، اختراع دیگری از سوی اپل بوده و شامل مکانیزم محافظی است که هنگام سقوط گوشی روی نمایشگر باز می‌شود تا هرگونه ضربه احتمالی را به خود جذب کند.
 
کارایی این اختراع تحت عنوان" حفاظ اکتیو نمایشگر دستگاههای الکترونیکی" دارای چند بامپر یا صفحه تعبیه شده در چهار گوشه نمایشگر است که از پلاستیک انعطاف پذیر، پلیمر یا فلزات باریک ساخته می‌شود و هر زمان که شتاب سنج، ژیروسکوپ یا حسگر ارتفاع تشخیص دهد گوشی به طور ناگهانی از دست کاربر خارج شده باز شده و روی نمایشگر را می‌گیرد.
 
به رغم اینکه آیفون شش اس و شش اس پلاس از شیشه نمایشگر یاقوت کبود ارتقا یافته و همچنین قاب آلومینیومی تقویت شده سری 7000 بهره می برند، نمایشگر، ضعیف ترین بخش گوشی بوده و برابر ضربه شدید آسیب پذیر است.
 
اما کاربران نباید به دلیل این ثبت اختراع از بابت افتادن آیفون به زمین خیالشان راحت شود چرا که این امکان فقط در حد طرح است و هیچ تضمینی وجود ندارد که به مرحله تولید برسد.
 
تقاضا برای محافظت از نمایشگر گوشیها پس از ورود گوشیهای لمسی به بازار بالا گرفته است. اگرچه راهکار اپل برای حل این مشکل ممکن است محقق نشود ولی مطمئنا از طرح شرکت هوندا مبنی بر تعبیه چند کیسه هوا در داخل گوشی که به محض افتادن دستگاه باز می‌شوند، ملموس تر به نظر می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.