تلفن همراه

گوشی

October 29, 2015
11:08 پنجشنبه، 7ام آبانماه 1394
کد خبر: 74083

سامسونگ در سال 2015 به‌عنوان هفتمین برند دنیا معرفی شد/ تداوم نوآوری، تداوم موفقیت

سامسونگ در سال 2015 عنوان هفتمین برند برتر جهان را به خود اختصاص داد. شرکت مشاوره اینتربرند (Interbrand) در جدیدترین گزارش سالانه خود، 100 برند برتر دنیا را معرفی کرد که بنابر این گزارش، سامسونگ در رتبه هفتم برندهای برتر دنیا ایستاده است. اینتربرند هرساله با تحلیل داده‌هایی همچون پاسخ به نیازها و انتظارات مشتریان و عملکرد مالی موفق، «صد برند برتر دنیا» را معرفی می‌کند.
 
اینتربرند و انتخاب «صد برند برتر جهان»
با توجه به اهمیت برند در دنیای تجارت، هرساله نهادهای مختلف اقتصادی و مراکز آماری، فهرستی از برترین برندهای دنیا معرفی می‌کنند. یکی از معتبرترین فهرست‌ها، گزارشی است که اینتربرند (Interbrand) هرساله بر اساس عملکرد مالی برند و جایگاه برند منتشر می‌کند. این مرکز تلاش دارد با انتشار لیست بهترین و ارزشمندترین برندهای جهان، مشتریان و سرمایه‌گذاران را به بهترین انتخاب‌های ممکن هدایت کند. اینتربرند، شبکه‌ای گسترده و متشکل از 33 دفتر و نمایندگی در 27 کشور جهان است و یکی از برترین مراکز مشاوره بین‌المللی در امور مربوط به «برندینگ» محسوب می‌شود. سابقه فعالیت این مرکز به سال 1974 بازمی‌گردد و امروزه نیز نقش مهمی در انتشار و توسعه فرهنگ برندسازی در دنیای تجارت ایفا می‌کند.
 
در مسیر بیستم تا هفتم
سامسونگ برای نخستین بار در سال 2005 به جمع 20 برند برتر راه یافت و هفت سال بعد، یعنی سال 2012 موفق شد در فهرست «برترین برندهای دنیا»، به رتبه نهم صعود کند. معرفی مداوم محصولات خلاقانه‌ای مانند موبایل‌های هوشمند و نسل جدید تلویزیون‌ها و همچنین استراتژی بازاریابی این برند، نقش مهمی در این جهش چشمگیر داشته است. در سال 2013، سامسونگ به دلیل حضور پررنگ و موفق در بازار تلفن‌همراه و تبلت و همچنین توسعه محصولات پوشیدنی، به‌عنوان رده هشتم جهانی معرفی شد.
 
نوآوری‌های مستمر سامسونگ در زمینه طراحی و تولید تلویزیون‌های منحنی و هدست واقعیت مجازی Gear VR، استانداردهای جدیدی در دنیای فناوری تعریف کرده است. درنهایت، در سال 2014، سامسونگ با ارزشی معادل 45 میلیارد دلار توانست رتبه هفتم برند برتر سال را از آن خود کند؛ این در حالی‌ است که شش برند اول امریکایی بودند و سامسونگ به‌عنوان نخستین برند غیرامریکایی در بین صد برند برتر، معرفی شد.
 
اس.‌پی کیم، مدیر بخش بازاریابی سامسونگ الکترونیکس، در این باره گفت: «ما همچنان به تلاش برای تبدیل شدن به یک برند الهام‌بخش ادامه می‌دهیم. سامسونگ با خلق ایده‌های نوآورانه و فناوری‌های نوین، توانایی کشف تجربه‌های جدید را در اختیار مردم قرار می‌دهد و زندگی آن‌ها را بهبود خواهد بخشید.»
 

سال

2004

2005

2006

2007

2008

۲۰۰۹

2010

2011

2012

2013

2014

2015

رتبه جهانی

21

20

20

21

21

19

19

17

9

8

7

7

 
تداوم موفقیت: رتبه هفتم جهانی
سامسونگ در سال 2015 موفق شد همچنان جایگاه خود را در فهرست «ده برند برتر دنیا» حفظ کند. در این فهرست، ارزش برند سامسونگ 45.297 میلیون دلار تخمین زده شده که رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.
بنا به گزارش اینتربرند، تداوم خلاقیت و معرفی محصولات و خدمات نوآورانه سامسونگ، رهبری بازارهای تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و نیمه‌هادی‌ها و همچنین کمپین‌های بازاریابی و مسئولیت اجتماعی سامسونگ برای ترویج ارزش‌های برتر در جامعه، از مهم‌ترین عوامل موفقیت سامسونگ معرفی شده‌اند.
 
pic1.jpg
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.