تجارت الکترونیک

October 29, 2015
11:45 پنجشنبه، 7ام آبانماه 1394
کد خبر: 74084

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای خبر داد: درخواست رسیدگی به مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای و مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی طی جلسه ای با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی را مطرح کردند.
 
در جلسه ای که با حضور ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، پویا محمودیان، مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی،  تعدادی از اعضای این کمیسیون و همچنین جمعی از مدیران معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، مسائل و مشکلات پیش روی کسب و کار تجارت الکترونیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
ضرورت دانش بنیان شدن شرکت های حوزه تجارت الکترونیکی
ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اعلام اینکه پیگیری و حل مشکلات تجارت الکترونیکی، یکی از مطالبات سازمان است، گفت: در این جلسه موضوع دانش بنیان شدن شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی و ضرورت آن را مطرح کردیم تا این فعالان جوان بتوانند براساس قانون و چارچوب های مشخص از تسهیلاتی که به شرکت های دانش بنیان تعلق می گیرد، بهره مند شوند.
 
سعادت با اظهار امیدواری از رسیدگی معاونت علمی  و فناوری درخصوص این موضوع ادامه داد: خوشبختانه با دید بسیارمثبت و مشتاقی که معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور نسبت به جوانان نخبه و حمایت از آنان دارند، قول های مساعدی برای پیگیری این موضوع در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور داده شده است و سازمان همچنان موضوع دانش بنیان شدن شرکت های تجارت الکترونیکی را پیگیری خواهد کرد.
سعادت با اشاره به دومین  مورد پیگیری سازمان در حوزه تجارت الکترونیکی گفت: موضوع دیگری که در جلسه با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مدیران این مرکز مطرح کردیم این بود که سازمان امور مالیاتی باید میان فروش معمولی اجناس در فروشگاه ها و فروش آنلاین تفاوت قائل شود و ضرورت دارد اجرای قوانین مالیاتی در حوزه تجارت الکترونیکی با توجه به ماهیت فروش دراین فضا اصلاح شود.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در این رابطه ادامه داد: از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور درخواست کردیم که با توجه به قوانین موجود به حل این مشکلات کمک کند. 
 
انعکاس مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی در قالب یک سند
پویا محمودیان، مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به برگزاری جلسات هم اندیشی با مدیران معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در این جلسات کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان، سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی را ارائه کرد.
 
 محمودیان در این رابطه ادامه داد: کمیسیون تجارت الکترونیکی بابرگزاری جلسات متعدد و با حضور فعالان حوزه تجارت الکترونیکی مشکلات پیش روی  این کسب و کار را شناسایی و مورد بررسی قرار داده و مسائل و چالش های فعالیت در این فضا  رادر قالب سندی آماده کرده است.
 
محمودیان با اشاره به تدوین این سند در سایه قانون تجارت الکترونیکی ادامه داد: سند بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی شامل طرح و بررسی اهم معضلات و چالش هایی است که فعالان این حوزه برای ادامه فعالیت و یا توسعه کسب و کارشان با آن روبه رو هستند.
 
او  در تشریح مشکلات کسب و کار در حوزه تجارت الکترونیکی به موضوع فقدان به روزآوری قوانین تجارت الکترونیکی در کشور اشاره کرد و گفت: قانون تجارت الکترونیکی درکشور مصوب سال 1382 مجلس شورای اسلامی است و از آن زمان تاکنون با وجود تغییر و تحولات بسیار در فضای تجارت الکترونیکی این قوانین به روزآوری نشده اند.
 
مسئول کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ضمن تاکید براینکه سند بررسی مشکلات تجارت الکترونیکی ، نیازمند بررسی و پیگیری نهادهای مختلف حاکمیتی افزود: سند جامع بررسی مشکلات حوزه تجارت الکترونیکی که قطعا می تواند بازوی مشورتی برای به روزآوری قانون تجارت الکترونیکی در کشور باشد، درحال حاضر نیازمند بررسی و پیگیری از سوی نهادهای مختلف همچون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سازمان فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی  است تا بتوان در این حوزه مطابق با تغییرات، شرایط و نیازمندی های تجارت الکترونیکی، این قوانین را بهبود بخشید.
 
محمودیان، کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران را بازوی مشورتی این حوزه خواند و تاکید کرد: این کمیسیون با هدف فرهنگ سازی درحوزه تجارت الکترونیکی از بدو تشکیلش  تلاش کرده خود را به عنوان نماینده بخش خصوصی به نهادهای حاکمیتی معرفی کند و با حضور مدیران و کارشناسان خبره حوزه تجارت الکترونیکی در سازمان نظام صنفی رایانه ای می کوشد فعالیت های تخصصی خود را برای بهبود، تسهیل وتوسعه فعالیت در حوزه تجارت الکترونیکی پیگیری کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.