فناوری اطلاعات

October 29, 2015
12:11 پنجشنبه، 7ام آبانماه 1394
کد خبر: 74085

معرفی ۱۰ زن قدرتمند آی‌تی در سال ۲۰۱۵

قدرتمندترین و برترین زنان حوزه آی تی و فناوری در سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی شدند.
 هر ساله با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال و آغاز سال میلادی جدید، برترین های هر حوزه معرفی می شوند تا از تلاش و کوشش های آنها تقدیر شود. امسال نیز همانند سال های گذشته، برترین زنان رشته آی تی اعلام شدند.
 
* سوزان وجیسکی
مدیرعامل کمپانی یوتیوب که یکی از بزرگترین کمپانی‌ های جهان محسوب می‌شود در سال ۱۹۹۹ به گوگل پیوست. در پس تمام تبلیغات شرکت گوگل از جمله Analytics ،Adsense و … می توان ردپایی از ووجیسکی یافت. وی همان شخصی است که گاراژش را به سرگی برین و لری پیج اجاره داد تا بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند. وی در حالی به عنوان سومین زن برتر حوزه آی تی در سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی شد که عنوان دوازدهمین زن ثروتمند دنیا را نیز از آن خود کرده بود.
 
* شریل سندبرگ
خالق «لین-این» (Lean-In)، مدیر اجرایی فیس بوک و یکی از ثروتمندترین زنان سیلیکن ولی است. سندبرگ، فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد بوده و اولین زنی است که به هیئت مدیره فیسبوک پیوست. بسیاری از موفقیت های فیسبوک را می توان به درک روشن او از اقتصاد نسبت داد. این سندبرگ بود که به فیسبوک کمک کرد همگانی شود و جریان نقدینگی دیجیتال این کمپانی را نیز بسیار توسعه داد. سندبرگ از سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان مدیر بخش عملیات وارد شرکت فیس بوک شد.  وی در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز به عنوان برترین زن حوزه آی تی نام گرفته بود.
 
* ماریسا مایر
مایر ۴۰ ساله حدودا سه سال است که به عنوان مدیر عامل یاهو منصوب شده است. وی در حالی به عنوان یکی از پنج زن برتر سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی شده بود که در رتبه بندی مجله فوربز نیز هجدهمین زن مشهور و ثروتمند دنیا لقب گرفته بود. وی یکی از جوانترین مدیران تکنولوژی است. ماریسا مایر در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز به عنوان یکی از برترین های این حوزه معرفی شده است.
 
* اورسولا برنز
رئیس و مدیرعامل شرکت زیراکس (Xerox)، نخستین مدیرعامل زن آمریکایی – آفریقایی‌‌ تباری است که به ریاست یکی از شرکت‌ های منتخب مجله سالانه فورچون (Fortune) منصوب شده که ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا را رده‌ بندی می‌ کند. زیراکس از شرکت‌ های پیشرو جهان در بخش مدیریت اسناد است که در زمینه تولید و فروش پرینترهای رنگی و سیاه‌ و سفید، سیستم‌ های چند منظوره، دستگاه‌ های فتوکپی، تولید دستگاه‌ های چاپ دیجیتال و سایر خدمات مربوط به این حوزه فعالیت دارد.
 
* شر وانگ
شر وانگ، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل HTC سابقه درخشانی در صنعت الکترونیک داشته است. ذکاوت و نگرش استراتژیک او در زمینه تکنولوژی و کارآفرینی باعث شد تا وی نقش مهمی را در تاسیس تعداد زیادی از شرکت های تجاری در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد.
 
* ویرجینیا رومتی
ویرجینیا که اغلب با اسم جینی رومتی خطاب می شود، اولین مدیرعامل زنی است که در شرکت IBM منصوب شد. رومتی توانست رتبه دوم موفق ترین زن حوزه آی تی در سال ۲۰۱۴ را به خود اختصاص دهد و این موضوع در حالی است که وی مقام دهمین زن ثروتمند دنیا را نیز از آن خود کرده بود. اختصاص دوباره برترین زن حوزه آی تی در سال ۲۰۱۵ میلادی نشان از تلاش ها و کوشش های ویرجینی برای ارتقاء رتبه آی.بی.ام دارد.
 
* مگ وایتمن
وایتمن حدودا چهار سال است که به عنوان مدیر عامل شرکت HP منصوب و معرفی شده است. وی در حالی به عنوان پنجمین زن برتر حوزه آی تی در سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی شده بود که پیش از آن نیز عنوان بیستمین زن ثروتمند دنیا را از آن خود کرده بود. وی در زمانی که مدیریت اچ پی را پذیرفت، سهام این شرکت سیر نزولی را طی می کرد اما این کمپانی با ورود وایتمن توانست دوران متفاوتی را تجربه کرده و شاخص سهام آن نیز روز به روز افزایش پیدا کند.
 
* سفرا کاتز
سفرا کاتز به مدت ۱۶ سال در کنار موسس و مدیرعامل اوراکل (Oracle) لاری الیسون (Larry Ellison) به فعالیت پرداخته و در سال ۲۰۱۴ میلادی تبدیل به یکی از کمک موسسان این کمپانی شد. او قبل از مدیر عامل شدنش در منصب های ریاست و مدیر مالی اوراکل نیز فعالیت کرده بود.
 
* سندی کارتر 
مدیر اجرایی و یکی از مهره های کلیدی کمپانی IBM است که نقش مهمی را در فعالیت های این کمپانی ایفا می کند.
 
* آنجلا آهرنس
 
بعد از مدیر عامل شدن تیم کوک در کمپانی اپل، او اولین زنی بود که به تیم رهبری این کمپانی پیوست. او در طول دوران کاری خود در کمپانی های مشهور و بزرگی مانند بربری (Burberry)، دانا کران اینترنشنال (Donna Karan Internationa)، لیز کلیبورن (Liz Claiborne) و هنری بندل (Henri Bendel) فعالیت داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.