اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 30, 2015
9:22 جمعه، 8ام آبانماه 1394
کد خبر: 74101

اسامی اولین شرکت‌های دریافت کننده پروانه‌‌ FCP

پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت (FCP) با هدف تجمیع بیش از هزار پروانه موجود در حوزه ارتباطات ثابت قرار است در گام نخست به هفت متقاضی ارائه شود اما این متقاضیان از مجموع 18 تقاضای ثبت شده در رگولاتوری، چه کسانی هستند؟
 
به دنبال بازنگری پروانه‌های ارایه خدمات ارتباطات و تصویب اصول حاکم بر پروانه FCP، قرار است اولین پروانه‌های ارتباطات ثابت در هفته جاری به متقاضیان دارای صلاحیت اعطاء شود.
 
این پروانه‌ها پس از نزدیک به دو سال مطالعه و نظرخواهی همه جانبه تمام ذینفعان، قرار است به نخستین گروه از واجدین شرایط شامل شش شرکت از بین بزرگ‌ترین PAPهای موجود و یک شرکت ISDP اعطاء شود.
 
اعطای این پروانه در راستای تجمیع بیش از هزار پروانه موجود در حوزه ارتباطات ثابت صورت می‌گیرد و رویکرد گذشته مبتنی بر پروانه‌های تک سرویسی، استانی و وابسته به فناوری، به پروانه‌های مستقل از فناوری، چند سرویسی و سراسری تغییر می‌یابد.
 
براساس برآوردهای حاکمیت، با صدور پروانه FCP مجموعه‌های بزرگ اقتصادی شکل می‌گیرد که می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و ایجاد اشتغال کمک کند.
 
از بین 18 متقاضی واجد شرایط دریافت این پروانه قرار است پس از گروه نخست، یک گروه دیگر شامل پنج شرکت نیز احتمالا ظرف یک ماه آینده مراحل صدور پروانه را طی کنند و شش متقاضی باقیمانده هم تا بهمن 94 فرصت دارند که با حل مشکلات، نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند.
 
در حالیکه برخی رسانه‌ها سعی داشتند پیش از قطعی شدن زمان اعطای اولین سری پروانه‌ها، یک شرکت را به عنوان اولین برنده پروانه FCP معرفی کنند که ادعای آنها ظرف کمتر از یک روز رد شد اما بررسی‌های خبرنگار تسنیم تا حدودی برندگان اولیه این پروانه را مشخص کرد.
 
در دور اول واگذاری پروانه‌های FCP همانطور که رگولاتوری عنوان کرده، قرار است به شش شرکت PAP و یک شرکت ISDP پروانه ارتباطات ثابت اعطاء شود؛ بنابراین اولین برندگان این پروانه‌های جدید شامل هفت شرکت می‌شود.
 
براساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم و آنچه پیش از این زمزمه می‌شد، شرکت‌های دارای صلاحیت دریافت این پروانه‌ها در دور اول شاتل، پارس آنلاین، پیشگامان کویر یزد، آسیاتک، صبانت، های‌وب و کنسرسیوم مبنا (شرکت گسترش ارتباطات مبنا) هستند.
 
"شرکت گسترش ارتباطات مبنا" با هدف اعلام آمادگی برای مشارکت در ارائه خدمات اینترنت ثابت با مشارکت حدود 170 شرکت فعال در حوزه اینترنت از 31 استان کشور ایجاد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.