اپراتورها

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تلفن همراه

November 1, 2015
17:25 یکشنبه، 10ام آبانماه 1394
کد خبر: 74149

آمادگی بخش خصوصی ایران برای مشارکت در پروژه اپراتور چهارم عراق

نخست‌وزیر عراق با تقدیر از کمک ایران در مبارزه با داعش که صلح منطقه را به خطر انداخته گفت: اکنون با مبارزه ارتش و بسیج عراق تا حدود زیادی تهدیدات داعش کاهش یافته و حل بحران سوریه نیز بدون نقش و حضور ایران ممکن نیست.
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: محمود واعظی در دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و ابلاغ سلام مقامات کشورمان به وی، با اشاره به زمینه همکاریهای پست، پست بانک، دولت الکترونیک، صیانت اجتماعی و امنیت شبکه و از جمله همکاریهای مشترک در مجامع بین المللی به امضای یک سند جامع در این چارچوب اشاره و اعلام کرد: وزارت ارتباطات به کلیه توافقات صورت گرفته پایبند بوده و نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد تا زایرین دو کشور از نتایج و دستاورد این تصمیمات بهره مند شوند.
 
در این دیدار، واعظی از آمادگی بخش خصوصی و از جمله اپراتور بزرگ ایران در مشارکت در پروژه اپراتور چهارم عراق خبر داد و با بیان دیدگاه و نظرات جمهوری اسلامی و مقامات کشور را نسبت به ملت و دولت عراق گفت: ما خواهان موفقیت دولت عراق بوده و در کلیه بخش ها تلاش می کنیم بتواند به وظایف و تعهدات خود عمل کند.
 
وی با اشاره به حضور گروه های تروریستی و افراطی و خشونت طلب در منطقه، گفت: حضور این گروه‌های جنایتکار در هر یک از کشورها خطرناک و در جهت بی ثباتی منطقه خواهد بود.
 
دکتر واعظی از پیشرفت های اخیر عراق در مبارزه با داعش استقبال و ابراز امیدواری کرد این پیروزی های اخیر ادامه داشته و کشورها با خرد و عقلانیت بتوانند نسبت به حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای و به خصوص وضعیت اسفبار یمن عمل کنند.
 
نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با استقبال از همکاری های ارتباطی و تکنولوژیک و انتفاع ملت های دو طرف گفت: این تلاش ها به خصوص ارایه خدمات مطلوب و مناسب به زایرین دو کشور بسیار مطلوب است و انشاالله با کمک ایران عقب ماندگی های دوران اشغال عراق جبران شود.
 
وی از مساعدت و کمک ایران در مبارزه با داعش که صلح و آرامش منطقه را به خطر انداخته و دامنه آن بسیاری از کشورهای منطقه را درگیر کرده است، تقدیر کرد و گفت: عراق تا حدودی در مهار تروریسم موفق شده و اکنون با مبارزه ارتش و بسیج عراق تا حدود زیادی تهدیدات داعش کاهش یافته است.
 
نخست وزیر عراق با تاکید بر حفظ حاکمیت عراق افزود: حل بحران سوریه بدون نقش و حضور ایران ممکن نیست و عراق نیز از مبارزه با داعش و استقرار صلح در سوریه حمایت می کند.
 
وی خاطر نشان کرد: کل حکومت عراق با حکومت کلیه دسته‌های کرد، سنی و شیعه است که در مبارزه در از بین بردن داعش متفق هستند.
 
وی از وزیر ارتباطات خواست سلام گرم وی را به مقامات جمهوری اسلامی ایران ابلاغ و برای جمهوری اسلامی نیز ارزوی موفقیت در تمامی سطوح اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کرد.
 
واعظی نیز در رابطه با همکاری های ارتباطی خواستار حمایت نخست وزیر عراق در جهت صدور دستور جهت حل و فصل تداخلات فرکانسی در مرزهای دو کشور که موجب ایجاد مشکل برای مرزنشینان می شود، شد و از دیدگاه های مثبت و اراده دولت عراق برای توسعه روابط دو جانبه تشکر کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.