فناوری اطلاعات

شکایت آمازون از کاربران

منبع: دنیای اقتصاد
آمازون به دنبال یافتن حدود هزار نفری است که در سایت این شرکت، نظرات غیرواقعی و گمراه‌کننده درج می‌کنند.
 
آمازون در بررسی‌های خود متوجه شده که گروهی از کاربران Fiverr با درج نظرات غیرواقعی، نامعتبر و گمراه‌کننده تلاش داشته‌اند به نفع برند خاصی تقلب کنند. Fiverr یک بازار فروش خدمات آنلاین است که خدمات برون‌سپاری عرضه می‌کند. ظاهراً این ۱۱۱۴ نفر قبول کرده‌اند که با دریافت مبلغی اندک، نظرات دروغین در سایت آمازون بنویسند و از این طریق کاربران را به اشتباه بیندازند. در دادگاه، علیه این افراد شکایت‌نامه تنظیم شده است.
 
یک سخنگوی آمازون گفت: در آمازون اکثر قریب به اتفاق بررسی‌ها و نظرات (reviews) معتبر و قابل اعتماد است و اینها کمک می‌کند که میلیون‌ها کاربر دست به خریدی آگاهانه بزنند. وی با اشاره به اینکه هدف آمازون این است که بررسی‌ها را حتی‌الامکان برای مشتریان مفید و قابل استفاده کند، اظهار کرد: ما همچنان سازوکارهایی برای شناسایی و حذف بخش کوچکی از بررسی‌هایی که قوانین ما را نقض می‌کند در پیش می‌گیریم. وی افزود: ما حساب‌هایی را که از سیستم سوءاستفاده می‌کند مسدود می‌کنیم و مخاطبان را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهیم.

​​